El secretari d’Empresa i Competitivitat i la cap de moda del CCAM i project manager del 080 Barcelona Fashion han presentat les novetats de l’edició d'enguany que suma 24 dissenyadores, dissenyadors i marques participants

Aquesta nova edició aprofundeix en la connexió entre moda i la sostenibilitat amb la iniciativa ‘080 Reborn’


Foto de grup amb dissenyadores i dissenyadors del 080 Barcelona Fashion{"name":"2024/09/30/13/13/3b5de4f6-03f0-403d-ac56-6378ce5b525b.jpg","author":"EMT","type":"0","location":"0","weight":974121}


La 34a edició de 080 Barcelona Fashion continua reivindicant la internacionalització i la diversitat, amb l’accent posat en l’’upcycling’ i la sostenibilitat com a eix fonamental de transformació en la indústria de la moda. Així ho han explicat el secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Jaume Baró Torres, i la directora de l’Àrea de Moda del CCAM i project manager de 080 Barcelona Fashion, Marta Coca i Ortiga, durant la roda de premsa on s’han presentat les principals novetats i continguts de la nova edició.

Aquesta plataforma multidisciplinària impulsada per la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), manté com a prioritat la transformació del sector de la moda a Catalunya, tant en l’àmbit nacional com internacional, a través de la innovació i la creativitat. Una iniciativa que s’ha erigit com a motor de canvi i element de conscienciació envers diferents valors socials com la sostenibilitat, la circularitat i la diversitat en la indústria de la moda, tot oferint un espai de diàleg i reflexió a creadores i creadors i indústria, per tal d’explorar noves formes d’expressió, de consumir i de relacionar-se.

La setmana de la moda catalana, 080 Barcelona Fashion

La 34a edició de 080 Barcelona Fashion comptarà amb un total de 24 desfilades. El cartell, format per 24 dissenyadores, dissenyadors i marques, compta amb: Lebor Gabala, Madridmanso, Escorpion, Simorra, Lola Casademunt by Maite, Guillermina Baeza, Inma Linares, Nathalie Chandler, Outsiders Division, Carlota Barrera, Custo Barcelona, Alsedà, Reparto, All that she loves, Fatima Miñana, Lemachet, The Label Edition, Dominnico, Zoe Oms, Alvar Merino, Gau, Reveligion, Habey Club, Paolo Leduc, i finalment, a més de 080 Reborn.

Firmes de tots els segments, combinant marques emergents amb aquelles més consolidades, compromeses i conscienciades envers els valors del 080 Barcelona Fashion. Del 14 al 17 d’octubre el recinte Modernista de Sant Pau serà l’escenari de les presentacions i activitats de 080 Barcelona Fashion.

Durant l’edició, aquelles persones que ho vulguin podran accedir a l’Open Area, espai obert del Recinte Modernista de Sant Pau, on es podrà gaudir de l’ambient i de DJ en directe. Les inscripcions es poden fer a través de la pàgina web.

080 Reborn, compromís amb la sostenibilitat

En aquesta edició, s’integra novament ‘080 Reborn’, una proposta elaborada amb roba 100% recuperada de centres de classificació de residus tèxtils i botigues de segona mà.

La iniciativa es focalitza en l’’upcycling’ o la reutilització, amb l’objectiu de prolongar la vida útil dels teixits, minimitzar els impactes mediambientals relacionats amb la indústria de la moda i incentivant l’ús de la roba per part de diverses persones.

Amb l’estilisme de Fermín + Gilles, es marca l’objectiu de presentar una línia de moda revolucionària que ens faci reflexionar sobre l’ús de la roba i la seva afectació al planeta.

TexMeeting CONNECTS: Era de canvi o canvi d’era?

Vivim una etapa caracteritzada per canvis constants i molt ràpids, que afecten a tots els àmbits de la nostra vida i organització. Des de la revolució tecnològica, amb la IA, el 5G, l’auge del Big Data, fins a la creixent sensibilització vers la sostenibilitat i la preservació del medi ambient davant del canvi climàtic, o els canvis en els models econòmics i laborals, així com els nous enfocs socioculturals.

El TexMeeting 2024 té l’objectiu de posar damunt la taula les transformacions d’abast global que poden alterar gran manera l’organització social i econòmica. Aprofundint, específicament en el tèxtil com a sector productiu fonamental així com la seva implicació en aquesta situació, que tot i que es prepara pels nous reptes, requereix d’una visió més panoràmica que li permeti veure amb més claredat els camins a recórrer de cara al futur.

Càsting

080 Barcelona Fashion aposta per un càsting divers i inclusiu amb l’objectiu d’oferir una àmplia gamma de models que representin totes les ètnies, cossos i identitats de gènere, reflectint així la diversitat de la societat i els seus canvis.

En aquest context, s’ha realitzat una exhaustiva curada de models per convertir la plataforma de moda catalana en un catalitzador dels valors i atributs que representen un ferm compromís amb l’entorn social, la diversitat i el feminisme.

Patrocinadors i col·laboradors de la 34a edició de 080 Barcelona Fashion

En aquesta edició, l’esdeveniment compta amb el suport de 4 patrocinadors i 9 col·laboradors. Els patrocinadors són Louis Vuitton (patrocinador oficial de 080 Barcelona Fashion), MAC Cosmetics (maquillatge oficial), Wella (perruqueria oficial), Moxy Barcelona (hotel oficial). Pel que fa als col·laboradors, les marques que participen en aquesta edició són: Thuya Professional Line (manicura oficial), Rowenta (planxat e higienització oficial), La Roca Village (destí de moda oficial i experiència), Cointreau (licor oficial), Chivite (vi oficial), Girbau Lab (patrocinador de 080 reborn en servei de bugaderia industrial i tractament tèxtil), L’Agència de Residus de Catalunya (ARC) (patrocinador de 080 reborn) i Natur All (aigua oficial).



Segueix-nos a les xarxes socials___________________________

Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat

Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

2  

Imatges

La directora de l'Àrea de Moda del CCAM, Marta Coca i Ortiga i el secretari d'Empresa i Competitivitat del Departament d'Empresa i Treball, Jaume Baró Torres.

La directora de l'Àrea de Moda del CCAM, Marta Coca i Ortiga i el secretari d'Empresa i Competitivitat del Departament d'Empresa i Treball, Jaume Baró Torres. 981774

Foto de grup amb dissenyadores i dissenyadors del 080 Barcelona Fashion.

Foto de grup amb dissenyadores i dissenyadors del 080 Barcelona Fashion. 974121

1  

Fitxers adjunts

Dossier de premsa 34 edició 080 Barcelona Fashion

Dossier de premsa 34 edició 080 Barcelona Fashion
PDF | 11631607