Acte de cloenda del 25è aniversari del Servei d'Ensenyament del Català

query_builder   22 maig 2003 12:32

event_note Nota de premsa

Acte de cloenda del 25è aniversari del Servei d'Ensenyament del Català

La consellera d’Ensenyament, Carme-Laura Gil, ha presidit aquest matí la cloenda del 25è aniversari de la creació del Servei d’Ensenyament del Català (SEDEC). L’acte, que s’ha fet a la seu central del Departament d’Ensenyament, també ha comptat amb la presència del director general d’Ordenació i Innovació Educativa, Pere Solà, i de Joaquim Arenas, cap del servei del SEDEC.

El Servei d’Ensenyament del Català es va crear l’any 1978, mitjançant un decret de l’encara Generalitat provisional presidida per Josep Tarradellas. Aquest decret regulava la incorporació de la llengua catalana al sistema educatiu de Catalunya. És, doncs, el servei degà de tota l’administració educativa.

El SEDEC és actualment una unitat administrativa de la Direcció General d’Ordenació i Innovació Educativa del Departament d’Ensenyament. Ha estat el servei encarregat d’impulsar l’ensenyament del català a tot l’ensenyament no universitari, des del curs 1978-79 en què van començar tantes coses: la incorporació del català al currículum escolar, la incidència dels especialistes de català en els centres, el reciclatge de català per al professorat, l’assessorament didàctic de la llengua per als centres que decidien ensenyar en català, etc.

Vint-i-cinc anys després, en què s’han produït tants canvis de molts ordres, després de dues lleis -la del 83, de normalització lingüística i la del 98, de política lingüística- i amb la generalització de l’ensenyament del català a tot el sistema educatiu, el SEDEC continua i ha de continuar oferint recursos i assessoraments didàctics al professorat i als centres per ajudar al sistema educatiu a superar els reptes dels nous temps: assegurar la qualitat de l’ensenyament en català, garantir un bon acolliment lingüístic de l’alumnat d’incorporació tardana als centres i potenciar l’ús de la llengua en tot l’àmbit educatiu.

Barcelona, 22 de maig de 2003