Homs preveu que l'economia catalana creixerà prop d'un 3% el 2004

Avança que el PIB català va créixer un 2,4% el tercer trimestre del 2003

query_builder   6 novembre 2003 12:25

event_note Nota de premsa

Homs preveu que l'economia catalana creixerà prop d'un 3% el 2004

Avança que el PIB català va créixer un 2,4% el tercer trimestre del 2003

El conseller d’Economia i Finances, Francesc Homs, ha anunciat aquest matí que el Govern estima que l’economia catalana creixerà entre un 2,7 i un 3% el 2004. Homs, que ha fet aquestes declaracions durant la inauguració de la Jornada dels Economistes 2003, ha vinculat aquesta previsió a què Catalunya assoleixi tres reptes clau: incrementar la presència internacional, intensificar l’ús de les noves tecnologies de la informació i comunicació (TIC) i invertir més en Recerca, Desenvolupament i Innovació (R+D+I).“Assolir aquests tres reptes ens ha de permetre créixer entorn un 3% i crear ocupació neta, de qualitat i d’excel·lència”, ha dit Homs.

Així, Homs ha recordat que Catalunya exporta actualment el 50% dels béns i serveis que produeix. “Ens cal augmentar la presència al món i en aquest sentit l’ampliació de la Unió Europea cap a l’est significa un oportunitat per consolidar la nostra vocació internacional”, ha dit.

Quant a l’ús de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC), Homs ha recordat que Catalunya es troba en un molt bon nivell de connexió i accés a aquests serveis: el 99% de les empreses catalanes estan connectades a Internet i un 80% disposen d’una pàgina web pròpia. “Ara, però, cal que fem un ús intensiu de les noves tecnologies i de les seves possibilitats. Les empreses i l’Administració pública estem entrant en una segona fase d’adaptació i transformació per interioritzar aquests nous procediments a la nostra manera de treballar. Això ens farà guanyar productivitat”, ha explicat el conseller.

En tercer lloc, Homs ha dit que per consolidar un creixement entorn del 3%, Catalunya haurà d’apostar clarament per l’R+D+I.“Per això des del Govern hem promogut 23 centres de recerca, hem obert línies de fiançament perquè les empreses també creïn els seus propis laboratoris d’innovació i crearem un fons de capital promoció de 400 M€ per finançar projectes de recerca en noves tecnologies”, ha dit.

Un creixement del 2’4% el 2003

El conseller d’Economia també ha dit que el tercer trimestre d’aquest 2003, l’economia catalana ha registrat un creixement del 2’4%.“Això ens permet afirmar que Catalunya consolidarà també un creixement del 2’4 aquest any 2003, gairebé dos punts per sobre del que registra la Unió Europea”. Homs ha apuntat que el creixement és bo tenint en compte la incerta conjuntura internacional i els creixements negatius que han registrat països com Alemanya, França o Portugal.

Per sectors, el conseller ha explicat que el motor de l’economia és el sector serveis: “és el que innova i que més ocupació crea”. Ha afegit que la construcció i l’obra civil són un nucli de creixement econòmic molt important per al PIB català. L’agricultura ha tingut un comportament estable i el sector turístic“no ha restat, sinó que ha sumat i ha contribuït al nostre creixement”.

Barcelona, 6 d’octubre del 2003