Catalan Films & TV facilita la participació de 32 empreses audiovisuals catalanes en el MIPTV de Cannes

Amb l'assistència del director de l'Institut Català de les Indústries Culturals

query_builder   21 març 2003 10:06

event_note Nota de premsa

Catalan Films & TV facilita la participació de 32 empreses audiovisuals catalanes en el MIPTV de Cannes

Amb l'assistència del director de l'Institut Català de les Indústries Culturals

Catalan Films & TV, la marca sota la qual l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC) s’ocupa de la promoció exterior de la producció audiovisual catalana, serà present en el Mercat Internacional de Programes de televisió (MIPTV), de Cannes (França), i facilitarà per mitjà d’un estand propi la participació de 32 empreses audiovisuals catalanes en l’edició d’enguany, que se celebra des del dilluns vinent, 24 de març, i fins al pròxim dia 28.

    El director de l’ICIC, Jordi Penas, visitarà dilluns i dimarts vinents, 24 i 25 de març, el mercat audiovisual, que enguany celebra la 40a edició amb la participació d’uns 10.000 professionals de la televisió. En l’edició passada, hi van assistir un total de 2.687 companyies procedents de 92 països.

    Les 32 empreses catalanes que s’acullen sota el paraigües de Catalan Films, a l’estand R33.24 del Palau dels Festivals a Cannes, són: Action Films, Aktino Films, Art Mood Entertainment, Audio Projects-Galletly, Biplano Licensing, B.R.B International, Cromosoma, D’Ocon Films Productions, Diagonal Televisió, Ex Libris, Institut del Cinema Català, In Vitro Films, Iris Star, Magnolia International, Media 3.14, Mercuri SGP, Mic Media, Neptuno Films, Norma Animación, Paycom Multimedia, Prodigius Audiovisual, Red Mouse Factory, Sogemedia, Slot Serveis Audiovisuals, Stromboli Productions, Tasmania Films, Terrassa Ciutat Audiovisual, Tiburon TV, Tomavistas, Toni Solé, Track Media i Vip TV.

    Catalan Films & TV facilita la participació d’empreses del sector en el marc del suport que des del Govern de la Generalitat es dóna a la promoció de la producció audiovisual catalana. Ara fa 18 anys, el Departament de Cultura va començar a utilitzar la marca Catalan Films & TV com a plataforma de difusió de l’audiovisual català a l’estranger, per promoure la seva presència en els principals mercats internacionals del sector i per mitjà de la col·laboració amb els festivals d’arreu del món. Amb l’objectiu de facilitar la promoció dels productes audiovisuals catalans, Catalan Films & TV edita cada any un catàleg en el qual figuren totes les dades sobre els nous llargmetratges i curtmetratges i sèries i films de televisió.

    A més del MIPTV, els altres mercats internacionals amb presència de Catalan Films & TV són: European Film Market (EFM), de Berlin; Mercat Internacional de Films i Programes per a la televisió, el vídeo, el cable i el satèl·lit (MIPCOM) i Mercat Oficial del Festival de Cinema de Cannes (MIF), tots dos a Cannes (França).

Barcelona, 21 de març de 2003