1. Els percentatges de feminització són més alts a les escoles que als instituts, i freguen la totalitat a l’educació infantil
  2. Les especialitats lingüístiques, d’orientació i atenció a la diversitat concentren més dones, i educació física, matemàtiques, tecnologia i FP estan més masculinitzades

El percentatge de feminització del personal docent del Departament d’Educació i Formació Professional se situa, segons les últimes dades extretes del passat octubre, al 73,8 %. Es registra per tant un augment des del 73,2 % amb què es va tancar l’any 2023. A més, si només es compta el personal docent amb un càrrec de responsabilitat (direcció, secretaria, caps d’estudis o coordinació pedagògica, entre d’altres), el percentatge és encara més alt, del 74,6 %, pel que es pot concloure que no existeix un sostre de vidre en l’accés als càrrecs directius en el sector docent.


Per cossos, el més feminitzat és el de mestres de primària (85,6 %), seguit del de professorat d’Escoles Oficials d’Idiomes (76,3 %). El cos de professors/es d’ensenyament secundari, el segon més nombrós, presenta un 63,5 % de dones. En canvi, altres cossos estan masculinitzats: el de professorat especialistes en sectors singulars de la Formació Professional (33,2 % de dones) i professorat tècnic de Formació Professional, a extingir, (41,2 % de dones).


Si ens fixem en les especialitats, la d’educació infantil és pràcticament femenina en la seva totalitat (97,7 %), i la d’educació primària ho és en un 83,2 %. Els 87,3 % de mestres d’anglès de primària són dones, com també ho són el 82,3 % dels docents d’anglès de secundària o el 89,5 % dels especialistes d’aula d’acollida o el 93,3 % de pedagogia terapèutica. Tanmateix, algunes especialitats menys feminitzades són educació física (42,4 %), matemàtiques (52 %) o tecnologia (43,9 %), aquestes dues darreres especialitats en un context de manca de dones STEM arreu.


Per edats, s’observa una feminització similar a tots els grups, d’entre el 73,9 % i el 74,7 %, amb dues excepcions als dos extrems dels rangs d’edat: els docents d’entre 21 i 25 anys presenten una feminització superior, del 77,2 %, i els de més de 61 anys en presenten una d’inferior, del 71,9 %.


9 de desembre de 2024