1. El cap de l’Executiu ha presidit la cloenda del 17è Congrés de la UGT de Catalunya, que s’ha fet a Mataró

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha assegurat aquest matí a Mataró, durant la cloenda del 17è Congrés de la UGT de Catalunya, que “els grans avenços que hi ha hagut en les condicions de treball han anat sempre de la mà dels sindicats i de la mà de governs progressistes”.

El president, durant la seva intervenció en la cloenda del congrés. Fotografia: Rubén Moreno
El president, durant la seva intervenció en la cloenda del congrés. Fotografia: Rubén Moreno
{"name":"2025/01/23/12/35/592f3f36-829a-417b-bfe0-3994091b6e6a.jpg","author":"Rubén Moreno","type":"0","location":"0","weight":78167}

En aquesta mateixa línia, ha fet notar que, “en un context en què generem prosperitat a Catalunya i a Espanya, però en què estem assistint a un canvi de paradigma accelerat i profund al món”, els sindicats com UGT responen amb “més compromís amb un treball constant i tenaç per continuar millorant les condicions de vida dels treballadors i les treballadores”. “Més compromís, més Europa i més sindicalisme”, ha reblat.

El president saluda Camil Ros{"name":"2025/01/23/12/37/5c40e2ef-161f-439c-95bd-3113379493db.jpg","author":"Rubén Moreno","type":"0","location":"0","weight":228648}

Durant la seva intervenció en la cloenda, el cap del Govern s’ha referit a la votació del Reial decret llei de mesures urgents en matèria econòmica, tributària, de transport i de Seguretat Social, ahir al Congrés de Diputats, i ha lamentat que “alguns es van equivocar greument; es van equivocar de política, de rival i d’aliats i no van complir amb la feina i la responsabilitat que els pertoca, que és defensar Catalunya i millorar la vida dels catalans i de les catalanes”. Ha afegit que “van preferir votar amb la dreta més extrema i això perjudica els catalans i les catalanes amb menys pensions, amb menys salari mínim i amb un transport públic més car”. I ha fet una crida a “moure'ns a la recapacitació i a comprometre'ns tots a practicar una bona política útil en benefici dels catalans i de les catalanes”.

Durant l’acte, en què Camil Ros ha estat reelegit com a secretari general de la UGT de Catalunya, han acompanyat el president la consellera d'Economia i Finances, Alícia Romero; la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque; la consellera d'Educació i Formació Professional, Esther Niubó; el conseller d'Empresa i Treball, Miquel Sàmper; la consellera d'Igualtat i Feminisme, Eva Menor, i el conseller de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila.