- FGC incrementa les circulacions i la capacitat dels trens entre Pl. Espanya i Molí Nou per absorbir l’augment de la demanda previst
- L’Integrated Systems Europe, congrés de referència del sector audiovisual i dels sistemes integrats, se celebrarà del 4 al 7 de febrer

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) serà un dels mitjans de transport de referència per accedir a l’Integrated Systems Europe (ISE) 2025, el congrés global de referència del sector audiovisual i dels sistemes integrats, que se celebrarà del 4 al 7 de febrer al recinte Fira Gran Via de L’Hospitalet de Llobregat. FGC ha dissenyat un dispositiu de reforç per incrementar durant aquests quatre dies les circulacions i la capacitat dels trens de la línia Llobregat-Anoia, amb l’objectiu d’absorbir l’augment de la demanda de desplaçaments fins a l’estació d’Europa | Fira, que serveix d’accés a Fira Gran Via.
D’aquesta manera, la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils, que connecta en sis minuts les estacions de Pl. Espanya i Europa | Fira, es convertirà en una de les vies més directes per accedir a l’esdeveniment tecnològic. Tenint en compte que tots els trens que surten de Pl. Espanya s’aturen a Europa | Fira, l’operatiu de reforç que ha dissenyat FGC consistirà principalment en:
- Incrementar les circulacions de trens a la línia L8 (Pl. Espanya - Molí Nou Ciutat Cooperativa) en 30 circulacions diàries
- Doblar la capacitat dels combois, que passaran de tres a sis cotxes
- Redissenyar la mobilitat als vestíbuls de les estacions de Pl. Espanya i Europa | Fira per absorbir la demanda
- Reforçar l’atenció al client amb més personal, senyalització, megafonia específica i xarxes socials.
Aquest dispositiu està enfocat a donar el millor servei possible i a facilitar la mobilitat de congressistes i de clients habituals de la línia Llobregat-Anoia, dissenyat per mantenir la màxima capacitat als trens amb 8.000 persones/hora. Amb aquest operatiu de reforç es donarà servei al màxim nombre de clients, garantint en tot moment la fluïdesa, la seguretat i el confort de les persones usuàries.
El transport públic, l’opció més eficient per desplaçar-se durant l’ISE 2025
Ferrocarrils recomana l’ús del transport públic per als desplaçaments que genera l’ISE 2025 i evitar moure’s en vehicle privat. D’aquesta manera, el dispositiu de reforç durant aquests quatre dies contribueix a la lluita contra el canvi climàtic i a la millora de la qualitat de l’aire, facilitant i posant a l’abast de les persones usuàries una oferta de transport públic eficient i responsable, que redueix l’impacte de la mobilitat sobre el benestar de les persones, la qualitat de l’entorn urbà i el medi ambient.
L’ús del transport públic és un eina eficaç per impulsar la mobilitat sostenible i apostar per uns desplaçaments més eficients, segurs, tranquils i saludables, amb un consum d’energia i un nivell d’emissions per persona molt més reduït.
Les persones usuàries d’FGC podran seguir la informació actualitzada del servei a través del perfil @FGC d’X (abans Twitter), del web i de l’aplicació per a mòbils.
1