La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la nova carretera de connexió entre la C-58 i la C-17

query_builder   17 octubre 2003 13:14

event_note Nota de premsa

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la nova carretera de connexió entre la C-58 i la C-17

Les obres, al tram entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès, afecten també els termes municipals de Ripollet, Montcada i Reixac i la Llagosta

La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de les obres de construcció de la nova carretera de connexió de la C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès (Vallès Occidental) i Mollet del Vallès (Vallès Oriental). Aquesta actuació, que ha sortit a informació pública recentment, suposa una inversió de 32,46 MEUR.

Aquesta nova via de connexió entre aquests dos eixos té gran importància per l’àrea metropolitana ja que permetrà els moviments directes sense haver d’arribar al nus de la Trinitat. A més, forma part de l’anomenada via de Cornisa.

Descripció de les obres

El traçat de la carretera comença a l’enllaç de connexió de la N-150 amb la carretera C-58, al terme municipal de Ripollet, seguint el traçat actual de l’accés a la cruïlla amb la  BV-1411, que uneix Montcada i Reixac amb Ripollet. En aquests primers 1300 m és necessària l’ampliació de la calçada existent, el que comporta també l’ampliació del pont actual sobre el riu Ripoll d’uns 380 m de longitud.

Després hi ha un tram intermedi de nova construcció que es situa al terme municipal de Montcada i Reixac. En aquesta zona intermitja, al pas pel sector de Mas Rampinyo d’aquesta població, s’ha previst la construcció d’un fals túnel de 250 m.

El traçat té una longitud d’uns 7 Km. Per les especials característiques d’aquesta obra, s’ha previst la construcció de 7 passos superiors i inferiors, així com l’ampliació d’obres de ponts existents i 3 murs de contenció de longituds entre els 170 i els 248 m.

L’ampliació del viaducte de 242 m que permet salvar la riera de Polinyà i la línia del ferrocarril de Barcelona - Portbou, es farà pel costat Barcelona.

A l’últim tram de l’obra, la calçada s’amplia per la banda de Barcelona, on es veurà afectat un pont existent de 115 m de longitud que permet passar per sobre la riera de Caldes.

El projecte també inclou obres de drenatge, la col·locació de la senyalització vertical i el pintat de les marques vials corresponents.