La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la variant de la carretera C-243 a Sant Sadurní d'Anoia

Es millorarà la fluïdesa del trànsit i la seguretat viària al nucli urbà de la població

query_builder   30 gener 2003 16:05

event_note Nota de premsa

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la variant de la carretera C-243 a Sant Sadurní d'Anoia

Es millorarà la fluïdesa del trànsit i la seguretat viària al nucli urbà de la població

La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial Obres Públiques, ha aprovat l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la variant de la carretera C-243, al terme municipal de Sant Sadurní d’Anoia, a la comarca de l’Alt Penedès. Aquesta actuació, que es preveu que surti a informació pública el proper mes de febrer, suposa una inversió de 3,56 MEUR (592 MPTA).

El projecte consisteix en la construcció d’una variant de la carretera C-243, al seu pas per Sant Sadurní d’Anoia.

La variant passarà per l’oest de Sant Sadurní d’Anoia. S’inicia al sud-oest de Sant Sadurní, a la carretera de Vilafranca, sobre la qual es construirà una rotonda. La variant finalitza al nord-oest de Sant Sadurní mitjançant una altra rotonda que es construirà sobre la carretera BV-2244, que fa de ronda pel nord de Sant Sadurní i que torna a connectar amb la C-243 al nord-est de Sant Sadurní i en direcció cap a Martorell.

Amb la variant s’evitarà el pas pel centre de Sant Sadurní dels vehicles provinents de Vilafranca i en direcció a Martorell o el pas dels vehicles provinents de Martorell en direcció a Vilafranca.

A la rotonda situada al nord, també es connectaran les carreteres BV-2251 (de Sant Sadurní a Sant Pere de Riudebitlles) i la BV-2241 (de Sant Sadurní a Masquefa).

Descripció de l’alternativa escollida

 L’alternativa escollida correspon al traçat més allunyat del nucli urbà, deixant Cal Mir a l’esquerra i creuant, a continuació, el camí de Can Rosell, entre Cal Mir i la cooperativa Covides. La connexió a la rotonda existent, final del tram d’estudi, es realitza deixant l’edifici de les caves Canals i Domingo a l’esquerra. En el Torrent de les Solanes, s’ubica un pas inferior que permet donar continuïtat als camins.

La variant, amb una longitud d’1,4 Km, tindrà una secció formada per dos carrils de 3,5 m i dos vorals d’1,5 m.