query_builder 17 octubre 2003 13:21
event_note Nota de premsa
La nova via tindrà una longitud aproximada d’entre 20,5 i 20,8 km, segons l’alternativa escollida.
El traçat s’ha dividit en vuit trams i cada tram consta de dues variants, anomenades A i B. Les variants A aprofiten la carretera existent i les variants B s’allunyen del traçat actual.
De les múltiples variacions possibles, s’ha seleccionat una variant per a cada tram, segons l’anàlisi que té en compte criteris mediambientals, econòmics, funcionals i territorials.
Per tal d’aconseguir els objectius marcats a l’estudi, les dues opcions que s’han presentat en aquests trams consisteixen en una millora i condicionament de la carretera existent amb una rectificació de revolts per tal d’assolir una velocitat de 60 km/h.
L’opció escollida contempla la possibilitat de realitzar l’ampliació de la calçada cap a bandes diferents (dreta i esquerra) de tal manera que l’impacte ambiental sigui lleu. La construcció de murs d’escullera (murs construïts amb pedres grosses) a indrets concrets evitarà la caiguda de terres sobre el barranc provocada pel treballs d’ampliació de la carretera.
També s’ha previst la construcció d’un total de 8 viaductes amb una longitud global de 618 m. D’entre aquests viaductes, cal destacar el que es construirà sobre el barranc del Canaletes que té una longitud de 132 m i està situat al terme municipal de l’Horta de Sant Joan.