El Govern de la Generalitat ha aprovat el projecte constructiu de la modificació del traçat de la carretera C-31, en un tram de 4,8 quilòmetres, entre el camí dels Reguerals i l’enllaç de la terminal actual de l’Aeroport, per tal de permetre la seva futura ampliació i la construcció d’una tercera pista. Aquestes obres previstes al Pla Director de l’Aeroport de Barcelona obliguen a modificar el traçat actual de la carretera C-31. Aquest Pla també preveu la construcció dels nous accessos viaris i ferroviaris, que permetrà unir les terminals de la banda terra i vertebrar la Ciutat Aeroportuària, complementat així la xarxa de transports, tant pública com privada.

És per aquest motiu, que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, en conveni amb AENA, ha aprovat el projecte de modificació del traçat de la carretera C-31, que permetrà la prolongació cap  a l’oest de l’actual pista.

 Descripció de les obres

L’actuació consisteix en variar el traçat actual de la C-31  cap a l’oest, per tal de poder ampliar l’àrea d’equipaments  de l’aeroport, i ampliar a tres carrils  la traça actual de la C-31entre el nou enllaç de CLASA i l’enllaç actual de Sant Cosme.  El tram de nova traça, té una longitud de 3.780 m de longitud  i el tram  amb tercer carril és de 1.050 m

 Es projecten dues seccions tipus:

·        La primera , pel tram comprès entre l’enllaç Filipines i l’enllaç de CLASA, de dos plataformes de dos carrils de 3,5 m cadascú i vorals interior i exterior de 2 m.

·        La segona, entre l’enllaç de CLASA i l’actual enllaç de Sant Cosme de dos plataformes de tres carrils de 3,5 m i vorals exterior de 2,5 m.

Es contemplen tres enllaços, el primer anomenat Filipinas que és de tipus peses, a l’inici  de la traça,  el segon, el nou accés a la terminal (dins l’actuació de  Nous accessos a l’Àrea Terminal del Ministeri de Foment) i el tercer, anomenat  de C.L.A.S.A , que es de tipus rotonda.

Es projecten un total de 17 estructures, la majoria passos superiors, la reposició de camins  i el desviament de les rieres de la zona, així com totes  les mesures correctores especificades en la declaració d’impacte ambiental.

Cost i finançament de les obres

Aquestes obres, a executar per AENA, tenen un pressupost de 57,4 M€ i un termini d’execució de 24 mesos. El Projecte Constructiu corresponent ja es troba aprovat definitivament per aquest Departament . 

L’import de les expropiacions, a finançar per aquest departament segons conveni de dia  11 de juliol de 2000 entre AENA i la Generalitat de Catalunya, és de 1,4 M€.

Es preveu l’inici de les obres per a finals d’enguany.