És per aquest motiu, que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, en conveni amb AENA, ha aprovat el projecte de modificació del traçat de la carretera C-31, que permetrà la prolongació cap a l’oest de l’actual pista.
Descripció de les obres
L’actuació consisteix en variar el traçat actual de la C-31 cap a l’oest, per tal de poder ampliar l’àrea d’equipaments de l’aeroport, i ampliar a tres carrils la traça actual de la C-31entre el nou enllaç de CLASA i l’enllaç actual de Sant Cosme. El tram de nova traça, té una longitud de 3.780 m de longitud i el tram amb tercer carril és de 1.050 m
Es projecten dues seccions tipus:
· La primera , pel tram comprès entre l’enllaç Filipines i l’enllaç de CLASA, de dos plataformes de dos carrils de 3,5 m cadascú i vorals interior i exterior de 2 m.
· La segona, entre l’enllaç de CLASA i l’actual enllaç de Sant Cosme de dos plataformes de tres carrils de 3,5 m i vorals exterior de 2,5 m.
Es contemplen tres enllaços, el primer anomenat Filipinas que és de tipus peses, a l’inici de la traça, el segon, el nou accés a la terminal (dins l’actuació de Nous accessos a l’Àrea Terminal del Ministeri de Foment) i el tercer, anomenat de C.L.A.S.A , que es de tipus rotonda.
Es projecten un total de 17 estructures, la majoria passos superiors, la reposició de camins i el desviament de les rieres de la zona, així com totes les mesures correctores especificades en la declaració d’impacte ambiental.
Cost i finançament de les obres
Aquestes obres, a executar per AENA, tenen un pressupost de 57,4 M€ i un termini d’execució de 24 mesos. El Projecte Constructiu corresponent ja es troba aprovat definitivament per aquest Departament .
L’import de les expropiacions, a finançar per aquest departament segons conveni de dia 11 de juliol de 2000 entre AENA i la Generalitat de Catalunya, és de 1,4 M€.
Es preveu l’inici de les obres per a finals d’enguany.