La Generalitat aconsegueix desbloquejar la construcció del port de Roda de Barà

L'inici de les obres es preveu per al proper mes de març

query_builder   21 febrer 2003 13:18

event_note Nota de premsa

La Generalitat aconsegueix desbloquejar la construcció del port de Roda de Barà

L'inici de les obres es preveu per al proper mes de març

La Direcció General de Ports i Transports ha aconseguit aquesta setmana desbloquejar la construcció del port de Roda de Barà. D’acord amb els requeriments de la direcció general, l’empresa concessionària (Port Roda de Barà, SA) ha signat un contracte amb l’empresa constructora NECSO on hi ha establert un pla d’obra que preveu l’inici de les obres durant la primera setmana del mes de març i l’acabament de la infraestructura al voltant del proper mes de desembre.

Paral·lelament, en una reunió celebrada aquest dimarts entre representants de la Generalitat i els futurs amarristes del port esportiu, Enric Ticó, director general de Ports i Transports, va informar de l’estat de tramitació del projecte i va reiterar la seva voluntat de vetllar pels interessos dels amarristes i de garantir la viabilitat del port esportiu. En aquest sentit, Ticó ha declarat que vetllarà per tal que els compromisos adquirits per la societat concessionària “es compleixin estrictament” i s’ha felicitat per que amb aquest port “la zona de Tarragona disposarà d’una nova infraestructura portuària que donarà cobertura a l’activitat nàutica i esportiva, impulsarà noves dinàmiques turístiques i crearà riquesa”. Les obres del port de Roda de Barà van quedar paralitzades l’estiu de 2001, a causa dels conflictes existents entre la societat concessionària, Port Roda de Barà, SA, i l’empresa que en aquell moment tenia encarregades les obres de construcció del port. Els temporals catastròfics del mes de novembre de 2001, d’una intensitat molt superior a l’habitual, també van afectar part de la infrastructura. La direcció general de Ports i Transports havia emprès reiterades accions per tal de forçar la continuïtat de les obres, per tal d’evitar que els amarristes que ja havien adquirit drets d’us preferent, i el municipi de Roda de Barà, sortissin perjudicats davant una possible caducitat de la concessió. Com senyala Enric Ticó, “la nostra prioritat ha estat i segueix sent oferir el màxim de garanties als amarristes del futur port i ajudar la seva interl.locució amb la societat concessionària, per tal d’evitar que surtin perjudicats davant una situació que no és responsabilitat seva, però els afecta directament”.