El proper dimecres entrarà en servei el desdoblament de la variant de Santa Cristina d'Aro

Aquest cap de setmana la variant desdoblada s'obrirà provisionalment al trànsit

query_builder   18 juny 2004 18:30

event_note Nota de premsa

El proper dimecres entrarà en servei el desdoblament de la variant de Santa Cristina d'Aro

Aquest cap de setmana la variant desdoblada s'obrirà provisionalment al trànsit

El proper dimecres 23 de juny es posarà en servei tot el primer tram desdoblat de la variant de Santa Cristina d’Aro, per tal de contribuir a la descongestió del trànsit dels accessos de la Costa Brava durant les temporades d’estiu i de vacances. Prèviament durant aquest cap de setmana, i de manera provisional, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques posarà en servei la variant desdoblada per comprovar-ne el seu funcionament. Durant els propers dies 21 i 22 de juny, es limitarà la circulació a dos carrils en sentit Llagostera i un en sentit Palamós per tal de completar les obres d’aquesta variant.

La variant de Santa Cristina d’Aro va ser construïda pel Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) durant els anys 1993 i 1994 amb una secció sense desdoblar. L’increment de trànsit i la necessitat de millorar els accessos a la Costa Brava, fa que ara s’hagi desdoblat la carretera.

La nova variant  forma part de la xarxa bàsica de carreteres de Catalunya i té el codi de C-65 en el tram que s’ha desdoblat ara, i C-31 en el tram que es desdoblarà properament, que correspon al tram situat més cap al nordest, a la zona de Castell d’Aro, entre l’enllaç de Santa Cristina i el de Sant Feliu de Guíxols.

Un desdoblament en dues fases:

-          Fase1: Desdoblament de la Variant de Santa Cristina d’Aro.

Correspon a les obres que s’obriran al trànsit el proper 23 de juny. Les obres inclouen el desdoblament de la carretera C-65 entre l’enllaç inicial de la variant de Santa Cristina d’Aro (on s’acaba el tram ja desdoblat que ve des de l’enllaç de l’Alou) i l’enllaç de Sant Feliu de Guíxols.

La longitud total del tram desdoblat és de 3,2 quilòmetres i ha tingut un pressupost de 7,6 MEUR.

-          Fase 2: Desdoblament de la variant de Santa Cristina d’Aro. La segona fase de desdoblament correspon al tram de la carretera C-31 que s’inicia a l’enllaç de Sant Feliu de Guíxols (on s’acaben les obres que s’obren al trànsit el proper 23 de juny) i acaba a l’enllaç final de la variant (rotonda a diferent nivell d’accés a Castell d’Aro i Platja d’Aro).

Aquesta segona fase té una longitud de 3,9 quilòmetres i compta amb un trànsit molt intens.

Les obres de la segona fase estan adjudicades per un pressupost de 8,87 MEUR. Actualment s’està treballant en les obres prèvies de desviament dels serveis afectats, i el gruix de les obres començarà el proper mes de setembre per no afectar al trànsit durant la temporada estival.

Descripció de les obres:

Les obres que es posaran en servei el proper 23 de juny es van iniciar a l’abril de l’any 2003, amb un termini d’execució de 14 mesos.

El desdoblament s’ha efectuat per la banda sud de l’actual traçat. La secció de carretera formada per dues calçades (una per sentit de circulació) separades per una mitjana construïda amb barrera rígida (tipus New Jersey). Cada calçada disposarà de dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada, voral exterior d’1,5 metres i voral interior de 1,2 metres. La longitud total del tram  desdoblat és de 3,2 quilòmetres.

El traçat

La carretera desdoblada que s’ha construït, s’inicia a l’enllaç a diferent nivell existent que correspon a l’inici de la variant. Aquest enllaç permet els moviments: Llagostera – Santa Cristina, Palamós – Santa Cristina, i canvi de sentit.

El desdoblament creua a diferent nivell la carretera GIV-6611 (carretera de Solius) amb un primer pont de 16 metres de longitud. El desdoblament continua paral·lel a l’actual traçat fins al segon pont, que és un viaducte que salva el riu Ridaura. Aquest viaducte té dos trams i una longitud total de 48 metres. El traçat de la carretera desdoblada segueix recte i creua poc desprès, mitjançant un tercer pont de 15 metres de longitud, el camí d’accés entre Santa Cristina d’Aro i la urbanització Costa Brava.

El tram desdoblat finalitza en el ramal de sortida de l’enllaç de Santa Cristina est (enllaç de Sant Feliu de Guíxols), que està format per una rotonda a diferent nivell construïda amb les obres de la variant fetes l’any 1994.

Mesures mediambientals

Un dels temes que està pendent de determinar és el de la instal·lació d’apantallaments acústics a zona de la carretera propera al club de Golf Costa Brava i al nucli de Santa Cristina d’Aro. Durant aquest estiu, amb el trànsit real, es mesuraran els nivells de soroll per determinar la conveniència d’instal·lar aquestes pantalles acústiques.

Per últim cal indicar que ja s’ha efectuat una part de les hidrosembres dels talussos, però la resta, així com les plantacions previstes, es faran durant la propera tardor.

L’Anella de les Gavarres:

Aquesta via forma part de l’anomenada “anella de les Gavarres” que constitueix l’accés a la Costa Brava Centre. Sobre aquesta mateixa anella de les Gavarres s’estan desenvolupant diferents estudis o projectes de desdoblament. El conjunt d’aquestes obres  formarà una autovia continua des de Maçanet de la Selva (sortida de l’AP-7) a Vidreres, Llagostera, Santa Cristina d’Aro i Platja d’Aro, amb una longitud total de 26,2 quilòmetres.

-          Desdoblament de la Variant de Santa Cristina d’Aro. Fase 1 i 2

-          Variant Llagostera. Ja s’ha posat en servei el tronc central i actualment s’està treballant en els enllaços.

-          Desdoblament de Palamós a Palafrugell. Actualment s’està redactant      el projecte constructiu que s’està consensuant amb els diferents ajuntaments i entitats concernides. Es preveu licitar les obres abans de finals d’any.

-          Desdoblament de la carretera de Vidreres a l’enllaç de l’Alou

Aquest desdoblament de la carretera C-35  anirà des de Vidreres (on ja hi ha un tram desdoblat que va fins a la sortida de Maçanet de l’autopista AP-7) fins a l’enllaç de l’Alou (on comença un tram ja desdoblat que recull també el trànsit de la carretera de Cassà de la Selva i Girona).

Aquesta actuació té una longitud total de 14,5 quilòmetres i un cost previst de 40,8 MEUR. Actualment s’està redactant el projecte constructiu i es preveu licitar les obres abans de final d’any.