query_builder 20 desembre 2002 20:20
event_note Nota de premsa
Felip Puig afirma que “la L9 s’integrarà en la xarxa de metro de la Regió Metropolitana, sigui qui sigui qui la gestioni, amb la corresponent integració tarifària del seu bitllet”. Pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques “ni el sistema de finançament d’aquesta línia ni el fet que la seva gestió s’atorgui per concurs públic, repercutirà en res en el preu del bitllet”. Puig ha afegit que el que contempla la Llei d’Acompanyament dels pressupostos aprovada al Parlament de Catalunya no és un model de gestió diferent de la resta de xarxa de metro sinó que amb aquesta disposició el que s’aconsegueix és complir els tràmits preceptius de llibertat de competència i de concurència, “La Generalitat no té cap intenció de privatitzar la L9, i molt menys té intenció de posar cap mena de peatge que repercuteixi en el preu del bitllet”. El conseller recorda que el Govern català ha apostat sempre pel transport públic i per això va impulsar la integració tarifària en la regió metropolitana. Puig ha afegit que des de fa un temps, la Generalitat està treballant perquè aquests sistemes d’integració tarifària es puguin implantar en altres regions de Catalunya.
El conseller Puig ha afirmat que “No se si és que el senyor Nadal no entén el que s’aprova al Parlament o el que pretén es confondre la gent i divulgar informacions falses. El que hem de fer amb el transport públic és potenciar-lo entre tots i no veure fantasmes a cada cantonada.”
En un altre ordre de coses, Felip Puig ha recordat a Manel Nadal que la Generalitat està treballant per buscar finançament per la nova línia de metro i que, en tot cas, l’acte que ha tingut lloc avui a Schwanau (Alemanya) no ha estat merament una visita per buscar una fotografia sínó l’acte formal d’entrega de la màquina tuneladora. En l’acte hi ha participat representants de les empreses constructores que s’agrupen en la UTE Gorg.