El tram de l'L4 entre Maragall i Trinitat Nova quedarà sense servei els dies 29, 30 i 31 d'agost

query_builder   27 agost 2003 12:27

event_note Nota de premsa

El tram de l'L4 entre Maragall i Trinitat Nova quedarà sense servei els dies 29, 30 i 31 d'agost

Amb motiu de les obres que està duent a terme la Generalitat de Catalunya de senyalització del metro lleuger de Nou Barris (L11) i per les reformes que cal fer al sistema de seguretat del tram Via Júlia-Trinitat Nova, el tram de la línia 4 entre Maragall i Trinitat Nova quedarà sense servei al públic els dies 29, 30 i 31 d’agost. Transports Metropolitans de Barcelona posarà a disposició dels usuaris un servei alternatiu d’autobusos per fer aquest trajecte durant aquests dies.

La posada en marxa de la nova L11 implica, a banda de quatre noves estacions (Casa de l’Aigua, Torre del Baró/Vallbona, Ciutat Meridiana i Can Cuiàs) que es troben actualment en la fase final de construcció, la reforma dels sistemes de seguretat de l’estació de Trinitat Nova, on neix la nova línia. Això comporta que aquesta estació i el tram precedent resultin afectats per les obres i per les tasques de connexió del sistemes de senyalització i de seguretat.

Donat que la L4 i la L11 tindran una via comuna, el sistema de seguretat de les dues línies ha d’enllaçar-se i connectar-se a la xarxa general. Això afecta als sistemes anomenats ATP (Protecció Automàtica de Trens) que permet ubicar en cada moment la posició exacta dels combois a la xarxa de metro i evitar així xocs i accidents i l’ATO (Operació Automàtica de Trens) que permet als conductors la conducció automàtica dels combois.

El metro lleuger de Nou Barris

La nova infraestructura enllaçarà els barris de Trinitat Nova, Torre del Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana al terme municipal de Barcelona, i fins a Can Cuiàs, al terme municipal de Montcada i Reixac, donant servei a 21.000 veïns. Té un pressupost de més de 48,3 MEUR, finançats majoritàriament per la Generalitat, amb aportació de l’administració central. De la longitud total de la línia, 459 metres s’han construït a cel obert i 1.509 en túnel. Es preveu que entri en funcionament el darrer trimestre d’aquest any.

La zona per on circularà el metro lleuger és un barri que, fins al moment, ha estat de difícil accés per al transport públic en superfície a causa de la seva complexa orografia. Això ha fet que s’hagués de buscar una bona opció per  cobrir les necessitats específiques dels veïns i escollir el millor tipus de transport en un espai complex. Després dels estudis oportuns, la Generalitat va optar per l’opció mixta entre el metro i el tramvia, anomenada metro lleuger.