El conseller Nadal visita la Garrotxa

query_builder   25 agost 2004 19:00

event_note Nota de premsa

El conseller Nadal visita la Garrotxa

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui Les Preses i Olot. A la capital de la Garrotxa ha comprovat l’estat de les obres dels accessos al Pla de Dalt. Amb una inversió d’un milió d’euros, es tracta de la urbanització d’un vial municipal per comunicar els barris situats a l’est d’Olot amb els situats a l’oest, sense haver d’utilitzar la C260a.

PTOP té altres actuacions previstes a la capital de la Garrotxa com ara la reordenació d’accessos a la carretera C-26 i la regulació semafòrica de pas de vianants a La Canya (Sant Joan les Fonts) amb una inversió prevista d’uns 850.000 euros

D’altra banda, el departament i el Consell Comarcal de la Garrotxa preveuen tenir enllestit a finals d’any l’esborrany el Pla Director Comarcal de la Garrotxa. Aquest instrument comprendrà l’ordenació de les grans infraestructures de la comarca, els espais oberts, els corredors biològics i la planificació dels equipaments industrials i de serveis. Aquest és el primer dels planejaments supramunicipals d’àmbit comarcal que el Govern creu que cal elaborar a la regió de Girona.

L’Eix Vic-Olot

Una de les principals infraestructures per a la comarca és l’eix Vic-Olot pel túnel de Bracons. Actualment, hi ha en execució el tram Torelló-Túnel de Bracons- La Vall d’en Bas (Osona/Garrotxa) que travessarà la collada de Bracons per mitjà d’un túnel de més de 4 km de longitud. Té una inversió prevista de 163 milions d’euroa i es preveu que s’acabi el 2006

Pel que fa al tram entre la boca nord del túnel de Bracons i Sant Esteve d’en Bas. En aquests moments, s’estan redactant els estudis informatius i d’impacte ambiental. L’import previst és de 40,2 MEUR. El tram La Vall d’en Bas-Olot es troba en fase de redacció de l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental. La inversió prevista és de 35 MEUR.

Principals actuacions viàries a la Garrotxa

En execució

• Galeria d’evacuació per emergència al túnel de Collabós. C-26 (C-153)

Data inici: 10/02/03

Data acabament prevista: 30/12/04

Inversió: 6,4 MEUR

El primer projecte té per objecte el disseny i la construcció d’una galeria d’evacuació en el túnel de Collabós, a la carretera C-26, en el tram que va de la Vall de Vianya a Sant Joan de les Abadesses (Garrotxa, Ripollès).

La galeria discorrerà pel marge esquerra del túnel, sent el seu accés per ambdues boques des del carril sentit Olot mitjançant un camí que, en relació amb les dues boques, té una longitud aproximadament de 90 metres a la boca Garrotxa i de 100 metres a la boca Ripollès.

La connexió entre la galeria i el túnel es realitzarà mitjançant sis galeries transversals que disten, entre sí mateixes, uns 250 metres. Aquestes galeries disposaran de sistemes d’enllumenat, de pressurització, de megafonia i de portes d’obertura antipànic, per a major seguretat.

Així doncs, amb la construcció d’aquest projecte la distància màxima de recorregut fins a arribar a un lloc segur en cas d’emergència dins el túnel serà de 250 metres com a màxim.

Previstes

 Millores a la C-66

Desdoblament C-66. Tram: Banyoles-Besalú

Inversió prevista: 40 MEUR

El desdoblament transformarà aquest tram en una via preferent de dos carrils per sentit de circulació, adequant-la a una velocitat de 80 km/h. D’aquesta manera, s’ajustaran les seves característiques a la seva funcionalitat dins la xarxa viària i milloraran el seu nivell de servei i la seva seguretat.

La carretera C-66, l’Eix Empordà –Garrotxa, és uns dels eixos principals de comunicació entre la zona pirinenca i la Costa Brava. El seu tram més occidental constitueix, a més, la via bàsica de connexió de la Garrotxa amb Girona i les principals vies de comunicació, és a dir l’A-7 i la N-II.

Actualment ja es troba desdoblada entre l’autopista A-7 i l’inici de la variant de Banyoles. Així mateix, es troba en fase de redacció el projecte constructiu de la variant de la C-66 a Besalú, que permetrà evitar el pas del trànsit de la C-66 per dins d’aquest nucli de població i desdoblar aquesta via entre Besalú i Fares.

       

Variant de la C-66 a Besalú

Inversió prevista: 15,5  MEUR

Previsió inici d’obres: gener 2005

Per tal d’evitar l’excés de trànsit pel centre urbà a Besalú, es construirà una variant a la carretera C-66 al seu pas per aquesta població. Aquesta variant connectarà l’actual carretera C-66 amb la carretera N-260 de titularitat estatal. La carretera C-66 comunica Besalú amb Banyoles (Pla de l’Estany) i Girona (Gironès). D’altra la N-260 connecta el municipi amb Olot (Garrotxa), Figueres (Alt Empordà) i la costa brava nord.

La primera actuació en aquesta variant serà la construcció de la rotonda  a l’entrada del poble.

 Millores a la C-63

Tant a Sant Feliu de Pallerols com a Sant Esteve d’en Bas i a Les Planes d’Hostoles es previst realitzar-hi actuacions per convertir la C-63 en una via de la xarxa bàsica. L’objectiu és millorar-ne la seguretat dels usuaris. L’objectiu és convertir-la en una via de 10 metres d’amplada seguint sempre el màxim respecte amb la integració en el territori.

Variant de la C-63 a Sant Feliu de Pallerols

Inversió prevista: 11,7 MEUR

Variant de la C-63  a Sant Esteve d’en Bas

Inversió prevista: 16,4 MEUR

Variant de Les Planes d’Hostoles a la C-63

Inversió prevista: 6 MEUR

L’alternativa proposada comença el seu traçat uns metres abans que l’actual carretera C-63 travessi el riu Brugent per entrar al poble per la zona del Jonquer. A continuació, el traçat es dirigeix al nord-oest travessant el riu amb un pont de 90 m de longitud i 12,5 m d’alçada. En aquest tram es preveu el reforçament del ferm del camí de la depuradora, que creuarà la futura variant amb un pas inferior, i del camí de les Baumes.

A l’alçada de la carretera GI-631 (de les Planes d’Hostoles a Sant Aniol de Finestres) s’hi preveuen uns ramals d’entrada i sortida que tan sols connecten amb el costat dret de la carretera GI-631, degut a la presència del riu Brugent a l’altra banda.

Un cop passada la carretera GI-631 per sota es torna a travessar el riu amb un pont de 50,6 m de longitud i 5,7 m d’alçada. També es preveu un pont per reposar el pas de l’antic camí del carrilet Girona - Olot.

El projecte es completa amb les obres de drenatge, senyalització vertical i horitzontal corresponents.”

 Reforç de la carretera de Sant Joan de les Abadesses a Coll de Coubet

Inversió prevista: 1,4 MEUR

Inici d’obres: es preveu que comenci aquest mes de setembre i que quedi enllestit el primer trimestre del 2005

Les obres consisteixen en el reforçament del ferm de la carretera GI-521 des de Coll de Coubet, al terme municipal de Riudaura fins a Sant Joan de les Abadesses, en una longitud total d’11,3 quilòmetres.

Les obres se situen dins dels termes municipals de Riudaura, la Vall de Bianya i Sant Joan de les Abadesses , a les comarques de la Garrotxa i el Ripollès. A més del reforçament general del ferm existent, les obres inclouran el tractament del paviment de les zones esquerdades i dels flonjalls, així com la neteja de les cunetes existents, i altres millores del drenatge, que inclouen la construcció de cunetes formigonades que són transitables. També s’inclou la millora de la senyalització horitzontal, de la senyalització vertical i de les barreres de seguretat.