Operació de finançament de 650 milions d'euros per a la Línia 9 del Metro

query_builder   21 setembre 2004 16:52

event_note Nota de premsa

Operació de finançament de 650 milions d'euros per a la Línia 9 del Metro

El Govern ha autoritzat a l’ens administrador de la Línia 9 del Metro, Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat), a efectuar una operació de 650 milions d’euros per assumir part del cost de les obres de la nova línia. Ifercat és un ens públic de la Generalitat creat l’any 2001 amb la finalitat d’administrar infraestructures de transport ferroviari que són competència de la Generalitat.

La nova Línia 9 serà la línia de metro més llarga de tot Europa, amb gairebé 43 quilòmetres de recorregut i amb una inversió total de més de 2.500 MEUR. Creuarà Barcelona amb la finalitat de connectar barris de la ciutat amb una gran demanda de transport públic, com ara l’eix Carles III-Ronda del Mig–Travessera de Dalt–Sagrera, i unirà Badalona i Santa Coloma de Gramenet amb la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del port, la Zona Franca i l’Aeroport del Prat.

La Línia 9 tindrà dues línies de servei bàsiques. Una unirà l’Aeroport i Can Zam, mentre que l’altra anirà de la Zona Franca a Gorg. A més, per cobrir la demanda de la zona central, amb períodes d’hora punta, hi haurà un tercer tipus de servei entre les estacions de Sagrera/Meridiana i Torrassa.

Està previst que tingui una demanda de 90 milions de viatgers l’any durant els primers 12 mesos de funcionament. En el seu traçat, la L9 enllaça estratègicament amb la resta de línies del Metro, de ferrocarril (RENFE i FGC), amb el tren de gran velocitat (TGV) i amb infraestructures tan importants com la Fira de Barcelona, l’Aeroport del Prat o la futura Ciutat Judicial de L’Hospitalet de Llobregat.

Actualment ja s’ha excavat la totalitat de la branca de la Línia entre Bon Pastor i Gorg, així com el tram comprès entre Can Zam i Fonda de la branca de Santa Coloma, la qual suposa un total d’aproximadament 4,4 quilòmetres. D’altra banda, estan en curs els treballs per a la construcció de les estacions de les dues branques ja esmentades, així com les de Bon Pastor, 11 de setembre, Sagrera, Meridiana, Maragall, Guinardó, Lesseps i Amadeu Torner.