La Direcció General de Qualitat Ambiental gestionarà les autoritzacions per emetre gasos d'efecte hivernacle

query_builder   21 setembre 2004 16:40

event_note Nota de premsa

La Direcció General de Qualitat Ambiental gestionarà les autoritzacions per emetre gasos d'efecte hivernacle

La Direcció General de Qualitat Ambiental del Departament de Medi Ambient i Habitatge serà l’òrgan responsable de l’aplicació de la normativa que ha de regular les emissions de gasos d’efecte hivernacle, en compliment amb els compromisos adquirits en el marc del protocol de Kyoto. Així ho ha aprovat avui el Govern per mitjà d’un decret que estableix que la Direcció General de Qualitat Ambiental serà l’organisme que tramitarà, atorgarà o interromprà les autoritzacions de les instal•lacions que generen emissions de gasos d’aquests tipus.

 

La normativa reguladora d’aquesta matèria es regeix pel Reial decret-llei aprovat aquest agost passat, en compliment d’una Directiva europea de l’any 2003, que estableix l’obligació dels titulars de les instal•lacions afectades d’informar de les emissions mitjançant la presentació d’un informe verificat sobre les emissions de l’any precedent. Aquest informe haurà de ser validat per l’òrgan autonòmic competent, la Direcció General de Qualitat Ambiental, que serà el responsable de tramitar la sol•licitud per a l’assignació dels drets d’emissió del període de vigència del Pla Nacional d’Assignació.

 

Cal tenir en compte que segons aquest Reial decret-llei, les activitats afectades hauran de disposar l’1 de gener del 2005 d’una autorització d’emissió de gasos i controlar-ne i notificar-ne les emissions. El primer Pla Nacional d’Assignació, que tindrà un període de vigència de tres anys a partir del 2005, és el que determina el nombre total de drets d’emissió assignats a cada establiment.