La Generalitat presenta el projecte de millora de les carreteres T-330, T-333 i N-230B

query_builder   24 gener 2003 11:19

event_note Nota de premsa

La Generalitat presenta el projecte de millora de les carreteres T-330, T-333 i N-230B

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha presentat el projecte de les obres de millora de les carreteres T-330, T-333 i N-230b en el tram comprès entre Horta de Sant Joan i la intersecció amb l’Eix de l’Ebre (C-12). Amb un pressupost estimat de 24’5 MEUR, es preveu que el projecte estigui enllestit durant el primer trimestre de 2003, per tal de sortir a informació pública.

Les obres completen el projecte de Millora de l’itinerari Arnes (límit de la província de Terol)-Tortosa que connecta les comarques del Matarranya i la Terra Alta amb l’Eix de l’Ebre. El projecte de Millora pretén, a més, convertir aquest corredor en un nou accés d’Aragó a les platges de la costa de Tarragona i als Ports de Beseit.

El projecte consta de tres fases: la primera, l’actuació de Millora puntual de la T-330 entre Arnes i Prat de Comte, iniciat l’any 2000 amb un pressupost de 1,34 MEUR; la segona, l’actuació de Millora i eixamplament de la carretera T-330 entre Arnes i Horta de Sant Joan, que, amb un pressupost de 1.7 MEUR, es preveu acabar l’agost de 2003; i la tercera, l’actuació de Millora carreteres T-330, T-333 i N-230b en el tram comprès entre Horta de Sant Joan i la intersecció amb l’Eix de l’Ebre (C-12).

Les actuacions de les dues primeres fases han millorat la carretera entre el límit d’Aragó i la cruïlla d’accés a Horta de Sant Joan.

El projecte de la tercera fase es preveu que estigui finalitzat durant el primer trimestre de 2003, per tal de sortir a informació pública, i compta  amb un pressupost estimat de 24’5 MEUR.

Descripció de les obres

L’ actuació de la tercera fase, amb una longitud de 22.7 Km,  s’ha definit per a una velocitat de 60 km/h. Es rectifiquen  corbes i  es dissenyen petites variants per tal de superar trams sinuosos. En aquest sentit es projecten un total de 9 obres de fàbrica per tal de superar tot un seguit de barrancs i torrents.

La secció transversal  tipus correspon a una calçada única de 2 carrils  de 3,0 m i vorals de 1,00 m. En terraplè disposa d’una berma de 0,50 m  i en desmunt es contempla  una cuneta trepijable d’1,50 m d’amplada adossada al voral, més una berma d’1,00 m.

Pel que fa a les interseccions, la traça s’inicia a la C-12 on  es projecta  una intersecció en “T” , amb un tercer carril  per a girs  a esquerres.

L’encreuament amb la carretera N-230 es soluciona com l’anterior, així com la intersecció amb la TV-3301 ( carretera d’accés a Prat de Comte).