La Generalitat no utilitzarà dues peces de la campanya de promoció turística internacional en què apareix la imatge del tors nu d'un home i una dona

query_builder   26 febrer 2003 15:37

event_note Nota de premsa

La Generalitat no utilitzarà dues peces de la campanya de promoció turística internacional en què apareix la imatge del tors nu d'un home i una dona

Fent-se ressò de les queixes que l’Institut Català de la Dona i l’Observatori de les Dones als Mitjans de Comunicació han fet sobre la creativitat de la campanya turística internacional de TURESPAÑA, el conseller de Treball, Indústria, Comerç i Turisme, Antoni Fernàndez Teixidó i la Directora del l’Institut Català de la Dona, Joana Ortega, han decidit no utilitzar les peces que poden ferir la sensibilitat d’alguns col·lectius.

La campanya que està destinada a la promoció turística d’Espanya en el mercat estranger compta amb la participació de Turisme de Catalunya pel que fa a la difusió dels atractius turístics catalans. Des de la Generalitat de Catalunya es considera que qualsevol campanya d’aquestes característiques ha de ser motiu de satisfacció i disposar del recolzament del conjunt de la societat catalana. Davant els comentaris suscitats per una de les peces creatives de promoció, la Generalitat ha decidit no utilitzar dues peces en les quals es mostra el tors nu d’un home i d’una dona.

Els anuncis escollits per promoure Catalunya en els mercats europeus faran referència al turisme familiar, a la figura de Gaudí i a la propera celebració de l’Any Dalí.

Cal recordar que la creativitat de la campanya correspon a TURESPAÑA i que va ser validada per l’Instituto de la Mujer a nivell de l’Estat. Pel que fa a la promoció de Catalunya, els anuncis encara no han començat a difondre’s en els mitjans de comunicació estrangers.