L'1 de juliol s'inicia la temporada de rebaixes d'estiu a uns 33.000 comerços de Catalunya, especialment del sector del tèxtil i calçat

La Generalitat recomana comprovar el correcte etiquetatge dels productes

query_builder   27 juny 2003 17:55

event_note Nota de premsa

L'1 de juliol s'inicia la temporada de rebaixes d'estiu a uns 33.000 comerços de Catalunya, especialment del sector del tèxtil i calçat

La Generalitat recomana comprovar el correcte etiquetatge dels productes

L’1 de juliol s’inicia la temporada de rebaixes d’estiu a uns 33.000 comerços de Catalunya, especialment del sector del tèxtil i calçat

La Generalitat recomana comprovar el correcte etiquetatge dels productes, i recorda l’obligatorietat dels establiments a tenir els fulls oficials de reclamació

L’1 de juliol, uns 33.000 establiments comercials inicien la campanya de vendes en rebaixes que finalitzarà el 31 d’agost. Els comerços no estan obligats a fer  rebaixes, però en cas d’utilitzar aquesta opció, la durada mínima ha de ser d’una setmana. En aquest sentit, la Generalitat recorda als comerciants la prohibició de vendre a preu rebaixat fora del període legal establert. El primer diumenge de rebaixes, 6 juliol, podran romandre oberts tots els establiments comercials

Recomanacions als consumidors:

1- Els productes a preu rebaixat han d’haver estat a la venda amb anterioritat a aquest període. Els comerciants no poden adquirir-los especialment per a la venda en rebaixes ni poden tenir cap tara o defectes.

2- El producte ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que tindria a preu no rebaixat. Els compradors han d’exigir la factura i, si s’escau, el document de garantia. Durant la vigència de la garantia, tenen dret a la reparació gratuïta dels vicis o defectes originaris.

3- En els comerços es poden trobar articles rebaixats juntament amb articles que no ho estan. En aquest cas, han d’estar ben diferenciats els uns dels altres.

4- Els productes han d’estar sempre etiquetats correctament. És imprescindible que el preu rebaixat consti sempre al costat del preu habitual, tant si el producte s’exhibeix a l’aparador com si es fa a l’interior de l’establiment.

5- Si el producte és defectuós, l’establiment té l’obligació de canviar-lo o tornar els diners. Qualsevol altre canvi, tant en període de rebaixes com la resta de l’any, és una deferència que ofereix el comerciant i a la qual només està obligat si així ho anuncia.

6- Si un establiment admet habitualment targetes de crèdit com a manera de pagament, també ho ha de fer en èpoques de rebaixes.

7- Els establiments estan obligats a tenir fulls oficials de reclamacions i han de facilitar-los als clients que els sol·licitin, igual que en qualsevol època de l’any.

8- En cas de dubte o reclamació, la Generalitat posa a disposició dels consumidors el telèfon d’informació ciutadana 012, i la web de l’Institut Català del Consum http://www.icconsum.org