El director general de Turisme presenta la Destinació Turística Esportiva Banyoles- Pla de l'Estany, la primera de Catalunya

El segell reconeix les zones amb una oferta d'activitats esportives d'alta qualitat per als turistes

query_builder   26 setembre 2003 16:08

event_note Nota de premsa

El director general de Turisme presenta la Destinació Turística Esportiva Banyoles- Pla de l'Estany, la primera de Catalunya

El segell reconeix les zones amb una oferta d'activitats esportives d'alta qualitat per als turistes

Xavier Civit presenta la Destinació de Turisme Esportiu Banyoles- Pla de l’Estany, la primera de Catalunya

Castelló d’Empúries i la Val d’Aran gaudiran properament d’aquest  segell que reconeix les zones amb una oferta d’activitats esportives d’alta qualitat per als turistes

El director general de Turisme de Catalunya, Xavier Civit, ha presentat avui la  Destinació de Turisme Esportiu Banyoles- Pla de l’Estany, la primera de Catalunya. L’acte, que s’ha dut a terme a la seu del Club Natació Banyoles, ha comptat amb la presència de l’alcalde de Banyoles, Pere Bosch, i del president del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, Jordi Xargay.

Catalunya té una important tradició esportiva i gaudeix d’unes condicions idònies per a la pràctica de l’esport. Tot i així, l’oferta s’ha d’adequar i posicionar en el mercat. Per aquest motiu, Turisme de Catalunya ha creat la marca  Destinació de Turisme Esportiu, amb l’objectiu de millorar l’oferta turística en totes aquelles zones del país que disposin d’una base esportiva i donar-la a conèixer a nous visitants.

El projecte Destinacions de Turisme Esportiu (DTE) és un segell que reconeix totes les zones que es distingeixen per l’oferta de recursos d’alta qualitat adreçats als turistes que vulguin practicar activitats esportives com el rem, la natació, el paracaigudisme, el ciclisme, la BTT, els esports col·lectius, el senderisme d’alta muntanya, etc. Els beneficis més destacats de la nova marca són:

 Increment del nombre de turistes

 Millora de les infrastructures i foment de l’esport a nivell local

 Millora de la competitivitat turística de la destinació

 Desestacionalització de la demanda

 Augment de la notorietat del destí dins del mapa turístic

 Promoció de la destinació per part de Turisme de Catalunya

 Reconeixement de la destinació com a referent especialitzat en els esports escollits

El municipi de Castelló d’Empúries-Empuriabrava i la comarca de la Val d’Aran gaudiran properament d’aquesta nova marca.