La plataforma logística ferroviària Logis Ebre, que estarà integrada al centre logístic, se situarà al costat de l’actual estació de l’Aldea (Baix Ebre) i quedarà connectada al corredor mediterrani de la xarxa ADIF. La nova estació d’intercanvi de mercaderies tindrà una superfície aproximada de 3,7 hectàrees i es preveu que disposi d’una via de recepció i una zona de moll de càrrega i descàrrega, que permeti l’arribada de trens de gran longitud.
L’estructura ferroviària estarà complementada per àrees auxiliars d’emmagatzematge a peu de via per a poder facilitar les operacions d’intercanvi modal entre el transport ferroviari i carretera. El dimensionament i els usos d’aquestes zones d’activitats auxiliars es desenvoluparan conjuntament amb empreses i parts interessades del territori.
Aquesta actuació forma part de la política que el Govern de la Generalitat de Catalunya està fent en favor del transport per ferrocarril. En aquesta línia, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques potencia, d’una manera especial, el desenvolupament d’infraestructures ferroviàries per al transport de mercaderies, i ho fa disposant d’estacions d’intercanvi modal ferrocarril-carretera i de plataformes per al desenvolupament d’activitats logístiques d’emmagatzematge, manipulació i distribució.
Impuls de la intermodalitat a les Terres de l’Ebre
La construcció del Logis Ebre neix de l’acord entre les empreses públiques Incasol, Ifercat i Cimalsa per al desenvolupar una plataforma logística intermodal a les Terres de l’Ebre. El Logis Ebre s’ubicarà en el sector d’activitats econòmiques Estació de Mercaderies a l’Aldea de 40,7 hectàrees i respon al doble objectiu del Govern de la Generalitat d’impulsar el transport ferroviari de mercaderies i de potenciar el creixement econòmic de les comarques de l’Ebre. Dins d’aquest sector, el futur Logis Ebre ocuparà 29 hectàrees, incorporarà una estació de ferrocarrils per mercaderies, i es preveu que comporti una inversió d’uns 10 MEUR i que les obres es puguin iniciar l’any 2008.
L’emplaçament estratègic d’aquest sector el fan un lloc immillorable per a la instal·lació d’un sector d’activitat econòmica preferentment, però no únicament, destinat a activitat logística. Es troba entre l’autopista AP-7, la carretera N-235 i la línea del ferrocarril. A més de la connexió ferroviària a peu de sector, aquest dista només 70 km (35 minuts) del port de Tarragona i 65 km (30 minuts) de l’aeroport de Reus.