Avui s'ha presentat a Barcelona, el primer vol regular entre sud-est asiàtic i Catalunya de la companyia Singapore Airlines (SIA) que amb una freqüència de tres vols setmanals enllaçarà Singapur amb Barcelona a partir del proper 20 de juliol. Aquesta línia és la primera connexió regular entre Barcelona i el sud-est asiàtic i suposa una important aposta de la companyia per establir un pont amb el sud d'Europa. Aquest vol és fruit de la tasca que està duent a terme el Comitè de Rutes Aèries en què hi participen la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç i AENA.

El nou vol Barcelona-Singapur ha estat presentat aquest matí en un acte que ha comptat amb la presència dels representants del Comitè de Desenvolupament Rutes Aèries (CDRA) encapçalats pel seu president i secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Publiques, Manel Nadal, el segon tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Portabella, el vicepresident de la Cambra de Comerç de Barcelona i cònsol honorari de Singapur a Barcelona, Josep Manel Basáñez i el director de l’aeroport de Barcelona, Ferran Echegaray, juntament amb el vicepresident a Europa de Singapore Airlines Mr. Tjhoen Onn Thoeng i el nou director general per a Espanya,Mr. Twee Min Wang.

Permet connectar Barcelona amb 30 destinacions de l’Àsia i Pacífic

La nova ruta unirà Barcelona i Singapur amb tres freqüències setmanals (dimarts, dijous i dissabte). SIA operarà aquesta nova ruta amb un Boeing 777-200 ER, un avió amb capacitat per a 285 passatgers. Aquest aparell és un avió de nova generació especialment dissenyat per a grans distàncies. En una primera etapa la ruta farà una escala a Milà per recollir passatge italià, però a mesura que es vagi consolidant, la companyia podria anunciar més endavant la possibilitat de programar vols a Singapur sense cap escala. Amb aquesta nova ruta, l’aeroport del Prat es posiciona com un enclavament estratègic per esdevenir un pont cap al sud-est asiàtic i Austràlia i Nova Zelanda (sud-est pacífic) tant per als viatgers de Catalunya com per altres punts de l’Estat espanyol, el sud de França i Portugal, gràcies als acords amb diverses companyies espanyoles (Iberia, Spanair, Air Europa). L’aeroport de Singapur, Changi, és el principal hub del sud-est d’Asia. Singapore Airlines ofereix des de Changi als passatgers de Barcelona una gran xarxa de vols amb més de 30 destinacions. Entre aquestes podem remarcar: 5 destinacions a Xina: Beijng, Nanking, Shanghai, Guangzhou i Hong-Kong 4 destinacions al Japó: Tokio, Nagoya, Osaka i Fukoka 5 destinacions a Autràlia: Sydney, Melbourne, Adelaide, Perth i Brisbane 2 destinacions a Nova Zelanda: Auckland i Christchurch 2 destinacions a Vietnam: Ho Chi Minh City i Hanoi 2 destinacions a Indonèsia: Jakarta i Bali 2 destinacions a Malaisia: Kuala Lumpur i Penang 1 destinació a Corea (Seül), Taiwan (Taipei), Brunei, Tailàndia (Bangkok), Filipines (Manila)

L’aposta de la companyia per l’aeroport del Prat respon al seu interès per expandir els vols al sud d’Europa i obrir un corredor cap a l’Àsia i el Pacífic des de Barcelona a fi de poder així satisfer una demanda procedent de la seva zona d’actuació i oferir un nou mercat europeu als seus clients. D’aquesta manera, s’espera que la nova ruta de la companyia pugui acollir tant tràfic de passatgers de negocis com turístics en les dues direccions.

SIA, prestigi internacional

Singapore Airlines és una de les companyies aèries més premiades del món per la qualitat del seus serveis. Té el seu origen en la companyia Malayan Airways, creada el 1947. La xarxa de rutes de Singapore Airlines abasta més de 90 destins en 37 països. Aquesta xarxa global s’estén per l’Àsia, Europa, l’Orient Mitjà, el sud-est del Pacífic, Amèrica del Nord i l’Àfrica. Així mateix, aquesta companyia he estat pionera en la utilització de nous avions. Així, per exemple, serà la primera companyia que voli l’airbus A-380 del qual n’ha encarregat 25 unitats, l’avió comercial més gran del món. Darrerament la comanda de 20 unitats en ferm del nou model de Boeing 789-9 Dreamliner ha estat una nova aposta de Singapore pels avions més innovadors del mercat. Singapore Airlines és membre de l’Star Alliance, l‘aliança més gran de companyies aèries del món amb una xarxa que cobreix 795 aeroports i 620 sales de 139 països. Pertànyer a aquesta associació ha permès a SIA tancar acords per compartir codis amb un gran nombre de companyies mundials i permet multiplicar les possibilitats de connexions tant a Barcelona com a Singapur que ofereix aquest nou vol. A l’àrea d’Asia/pacífic, Singapore airlines opera amb codis compartits amb Air New Zealand, All Nipon Airways, Asiana Airlines.

Singapur, potència asiàtica

Singapur és el país més desenvolupat del sud-est d’Àsia. Ha estat un paradigma dels anomenats “Tigres asiàtics” o països amb un intens desenvolupament econòmic. Avui en dia és una economía basada en els serveis, les noves tecnologies i la logística. Aquesta darrera motivada fonamentalment pel fet que Singapur està en el camí de pas de les mercaderies entre Àsia i Europa. Aquesta posició estratègica fa de Singapur el principal hub portuari i aeroportuari del Sud-Est d’Asia. Aquest paper de centre de distribució de Singapur afegeix un gran potencial a aquest nou vol per al desenvolupament de la càrrega aèria. Avui Singapur és també un dels principals centres de congressos i fires professionals de tot Àsia. Singapur és una illa situada entre Malàisia (al nord) i Indonèsia (al sud) i està unida a la península de Malaia por dos ponts. És una capital-estat amb més de 4,4 milions d’habitants i una superfície de 692 quilòmetres quadrats. El país està format per seixanta-quatre petites illes més entre les quals destaquen Jurong, d’activitat industrial, Sentosa, dedicada al turisme, Pulau Ubin i la més gran, Pulau Tekong. El port de Singapur és el que compta amb l’ocupació més alta del món amb més de 600 línies marítimes i lidera la construcció i reparació d’embarcacions. A més, és un dels centre més grans de distribució i refinació de petroli i dels més grans proveïdors de components electrònics. Aquest fet dóna a aquesta destinació un altre element d’interès tant turístic com comercial.

El CDRA i el sud est asiàtic

El vol fins a Singapur suposa una nova fita per a l’aeroport de Barcelona i significa també una nova passa per al Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries que permet posicionar l’aeroport en l’emergent mercat oriental que és una de les prioritats estratègiques de l’àrea de Barcelona. Per tal d’afavorir el desenvolupament dels intercanvis entre Barcelona i Catalunya i Singapur que el nou vol facilita, el CDRA coordinarà un conjunt d’activitats de promoció econòmica, turística i de càrrega aèria a Singapur i països del sud-est asiàtic en els propers mesos per part de les diferents institucions que en formen part.

11 destinacions intercontinentals i 100.000 nous passatgers

En aquests moments, com a conseqüència de les diverses accions dutes a terme pel CDRA, s’ha aconseguit que set companyies aèries hagin escollit l’aeroport de Barcelona per iniciar o ampliar rutes intercontinentals. D’aquesta manera, s’han establert enllaços amb 11 destinacions intercontinentals: quatre vols als Estats Units que durant els mesos d’estiu són diaris (dos a Nova York, un a Atlanta i un a Filadèlfia) i els vols a Buenos Aires, Guayaquil, Santiago de Chile i Bogotà. La darrera ruta intercontinental que ha assolit Barcelona han estat els dos vols setmanals a Bogotà amb la companyia Avianca. El nombre estimat de passatgers que han generat per l’aeroport de Barcelona per aquests nous vols, ha estat de 100.000 al 2005. Si es té en compte que alguns d’aquests vols han estat iniciats durant l’última part de l’any 2005, el resultat pot ser qualificat de molt positiu. D’altra banda, el CDRA han mantingut reunions amb més de 30 companyies aèries espanyoles i estrangeres per engegar el procés d’establiment de noves rutes. Es considera que el període necessari per a la posada en marxa d’una nova ruta és d’entre dos i quatre anys.

Campanya de comunicació del CDRA

D’altra banda, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, en col·laboració amb el Departament d’Economia, Comerç i Turisme i en el marc del CDRA, també té previst engegar una campanya a la premsa nacional i internacional especialitzada en el sector del transport aeri amb l’objectiu de promoure Barcelona i el seu aeroport, principalment de cara a les companyies aèries i operadors turístics. La campanya adreçada al mercat domèstic es realitzarà durant el mes de juliol de 2006 i la campanya als mitjans internacionals, durant la tardor.

1  

Fitxers adjunts

nota de premsa

nota de premsa
PDF | 1039