El procés d’aprovació ha comportat un període de converses i contactes amb els ajuntaments i les entitats concernides a través del qual el Govern ha concretat i consensuat les decisions adoptades. Durant el període d’informació pública, s’han recollit un total de 56 escrits i al·legacions. 31 d’aquests escrits provenen de diversos organismes del Govern de Catalunya i de l’Estat, d’ajuntaments i consells comarcals; 14 escrits més són de col·lectius i institucions i els 11 restants provenen de particulars. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, ha estudiat i avaluat el conjunt de qüestions al·legades que ha estimat en tots els casos en que ha estat possible, enriquint i perfeccionant el Pla, sense perjudicar, però, els seus continguts i objectius essencials.
Fruit d’aquest procés s’ha ajustat la xarxa viària a la zona de Salelles i Suanya i s’ha reforçat el sistema d’espais lliures en el conjunt del territori i particularment a l’anella al voltant de Manresa. Així mateix, s’ha disminuït, a petició dels ajuntaments, la dimensió d’alguns eixamples urbans previstos inicialment, tot mantenint, però, el del municipi de Manresa.
El Pla del Bages
Un cop incorporades aquestes aportacions, el Pla director preveu les actuacions que s’han d’endegar en tres camps: la protecció del territori, el desenvolupament urbanístic i les infraestructures viàries. Amb això és persegueix garantir que l’important creixement previst pel conjunt de la comarca del Bages en els propers 20 anys es produeixi de forma adequada i respectuosa amb el territori de la comarca.
El paper central de l’àmbit del pla de Bages en aquest context requereix d’una atenció específica. Així, el Pla preveu reforçar la xarxa del conjunt de nuclis situats al voltant de Manresa per tal que esdevingui una veritable ciutat en xarxa i pugui desenvolupar totes les seves potencialitats.
(En el document adjunt, s\'amplia la informació sobre el Pla del Bages)
1