Ampliació cua de maniobres
La connexió de la futura L9 a l’intercanviador de Sagrera, actualment en execució, comportarà un augment de passatge a l’L1 que s’absorbirà amb la compra de 10 nous trens, ja encarregats. Això comportarà la necessitat de disposar de més espai destinat a la ubicació de trens així com d’incrementar l’energia elèctrica necessària per al seu ús. D’aquesta manera, les obres que es liciten avui preveuen l’ampliació de la cua de maniobres existent a l’estació Hospital de Bellvitge de l’L1 per tal de permetre estacionar 18 trens, enlloc dels 8 actuals, i l’execució d’una nova subestació de tracció elèctrica. L’import de licitació d’aquesta actuació és de 42 MEUR.
Nous tallers de via
Pel que fa a les obres dels nous tallers de via adjacents a l’estació Hospital de Bellvitge que també s’han licitat avui, cal assenyalar que suposen la reubicació de les instal·lacions de manteniment i tallers de via actualment existents a l’estació de Mercat Nou de l’L1 que quedaran anul·lades per les obres de cobriment i urbanització associades a l’arribada del TGV a Sants. La funció d’aquests espais és dotar els serveis tècnics d’una àrea de reparació i conservació la infraestructura ferroviària i donar cabuda a la maquinària de via. L’import de licitació és de 33,6 MEUR.
La zona d’ampliació de la cua de maniobres i dels tallers se situarà entre l’Hospital de Bellvitge i l’enllaç viari de la Gran via amb la Ronda Litoral B-10 i l’autovia A-2. Tant la cua de maniobra com els tallers s’executaran a cel obert mitjançant murs i pantalles ja que l’actuació es farà en una zona sense edificacions.