La C-61, carretera que pertany a la xarxa bàsica, constitueix un vial de comunicació entre el mar i l’interior, ja que connecta Arenys de Mar amb Arenys de Munt i amb Sant Celoni. Per tant, connecta l’eix litoral format per l’N-II i la C-32 amb l’eix prelitoral format per la C-35 i l’AP-7.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst la construcció d’un nou vial de connexió entre l’N-II i l’autopista C-32. A prop de la C-32, en el punt on s’acaba el nou vial, aquest es connecta amb els vials que formen part de l’enllaç de l’autopista C-32 i que permeten arribar a la C-61 al nord d’Arenys de Mar sense haver de travessar el seu nucli urbà. Així, l’objectiu del nou vial és evitar el pas per l’interior d’aquest municipi dels vehicles amb origen i destí l’N-II i Arenys de Munt. El vial, que se situarà al voltant del polígon industrial de Vall de Gata – Draper, permetrà millorar la seguretat viària i facilitar la mobilitat interna a Arenys de Mar.
Avui, el DPTOP ha iniciat el procés d’informació pública del projecte de traçat i l’estudi d’impacte ambiental d’aquest projecte per tal que institucions, entitats i particulars puguin presentar les al·legacions que considerin oportunes.
Descripció del projecte
El vial, d’un quilòmetre de longitud, s’inicia a l’N-II, a l’encreuament amb el rial Llarg i finalitza a la connexió dels ramals de la sortida de l’autopista C-32 amb l’accés al polígon industrial Vall de Gata – Draper i el futur accés al polígon Vall de Gata – Ponent. A partir de la C-32, s’aprofiten els vials existents de l’enllaç d’Arenys de Mar per arribar a la C-61, al nord del nucli urbà d’aquesta població de manera que s’evita el pas per l’interior d’Arenys de Mar.
Els documents que ara se sotmeten a informació pública plantegen dues alternatives. La principal diferència entre ambdues alternatives rau en la solució a la intersecció entre el nou vial i el carrer d’en Draper; una planteja una rotonda a nivell mentre que l’altra projecta una rotonda partida amb prioritat amb els vehicles que circulin pel tronc del vial. La nova via estarà formada per dos carrils, un per sentit de la circulació, de 3,50 metres d’amplada cadascun i vorals d’1,50 metres.
Millora de la mobilitat dels vianants
D’altra banda, també a Arenys de Mar, el DPTOP ha iniciat la licitació dels treballs per a la redacció del projecte que permetrà resoldre el pas dels vianants en la zona de l’encreuament entre la C-61 i la C-32. Aquesta actuació, molt reclamada pel territori, permetrà millorar la mobilitat dels vianants en aquesta zona. Bàsicament, la solució prevista consistirà en la construcció d’uns passos inferiors que permetran als vianants creuar per sota dels ramals d’incorporació a l’autopista. El circuit o recorregut dels vianants aprofitarà el pas inferior existent de la mateixa C-61 sota l’autopista C-32. S’ha previst situar el recorregut de vianants sensiblement paral·lel a la C-61 i al seu costat est.