El secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Manel Nadal, acompanyat de l’alcalde de Figueres, Joan Armangué, han presentat el projecte de millora de la carretera C-252 al seu pas per Figueres. Els treballs, que es licitaran properament, permetran integrar la via en l’entorn urbà, amb la reordenació d’accessos i la millora de les condicions de circulació. Aquest actuació comportarà una inversió de prop de 3 MEUR. Un cop finalitzades les obres i segons el conveni subscrit pel DPTOP i l’Ajuntament de Figueres, la travessera passarà a ser de titularitat municipal.

El projecte que s’ha presentat avui preveu la millora de la travessera de Figueres de la C-252, en un tram de prop d’un quilòmetre. En concret, l’actuació s’iniciarà a l’encreuament de la via amb el carrer de les Hores i finalitzarà al límit del terme municipal, a la cruïlla amb la futura ronda de Figueres. Aquesta obra correspon a la primera fase del projecte de millora de la C-252 en el tram des de Figueres fins a Vilabertran i Peralada, que té una longitud total de 4,6 quilòmetres.

Atès que l’actual carretera té les característiques d’un vial urbà i segons el conveni que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques i l’Ajuntament de Figueres van signar el novembre passat, la via passarà a ser de titularitat municipal una vegada finalitzin les obres. El conveni estableix que el DPTOP finançarà el 50% del cost de les obres i del desviament de serveis, mentre que l’altre 50% serà finançat per l’Ajuntament, el qual posarà a disposició els terrenys necessaris per a l’execució de les obres.

Les obres es licitaran properament, de manera que es puguin adjudicar l’abril vinent. Es preveu que els treballs comencin durant el tercer trimestre d’enguany i tinguin un termini d’execució de 8 mesos. Aquesta actuació compta un pressupost de prop de 3 MEUR.

Descripció de les obres

Les obres previstes inclouen un primer tram d’uns 300 metres on es reforçarà el paviment de la calçada, mentre que en la resta del tram la remodelació serà total. Amb l’objectiu de reordenar el trànsit, es construiran tres rotondes, una a l’encreuament del carrer Costa Brava, una altra, partida, a l’encreuament amb el carrer Romans i una rotonda final a la cruïlla amb la futura ronda de Figueres.

La rotonda del carrer Costa Brava tindrà 36 metres de diàmetre exterior, la del carrer Romans, 35 m i la tercera rotonda tindrà 46 metres diàmetre exterior.

En el tram de nou disseny, la calçada estarà formada per dos carrils de 3,5 metres d’amplada. Les obres inclouen la formació de zones enjardinades, la pavimentació de voreres i la construcció en alguns trams d’un carril bici de 2 metres d’amplada. Finalment, el projecte inclou la millora del drenatge i la senyalització i la instal·lació d’un nou enllumenat.

1  

Fitxers adjunts

PRESENTACIÓ EN POWERPOINT

PRESENTACIÓ EN POWERPOINT
PPT | 2412