Apartir de dimarts i durant dos anys, la carretera de Collblanc quedarà tallada al trànsit en direcció a L'Hospitalet de Llobregat entre el carrer del Cardenal Reig i la intersecció amb l'Avinguda de Manuel Azaña i tindrà un sol carril en sentit Barcelona entre Cardenal Reig i l'accés al cementiri de Sants a causa de les obres de construcció d'una nova estació de metro de l'L5. Aquestes obres també obligaran a tallar el carrer del Camí de la Torre Melina. Mentre duri l'actuació, s'ha establert un itinerari alternatiu per carrers pròxims. Aquestes restriccions permeten en tot moment l'accés als veïns.

Afectacions a la carretera de Collblanc Carrils sentit Hospitalet de Llobregat: queden tallats entre carrer de Cardenal Reig i la intersecció de l’Avinguda de Manuel Azaña amb la carretera de Collblanc, que queda també anul·lat. L’itinerari alternatiu és pels carrers del Cardenal Reig-del Pintor Ribalta-Avinguda de Xile-Avinguda de Miguel Azaña per tornar de nou a la carretera de Collblanc. Aquesta restricció no afecta els veïns.

Carrils sentit Barcelona: passen de dos a un carril entre el carrer del Cardenal Reig i l’accés al cementiri de Sants. Afectació al carrer del Camí de la Torre Melina: quedarà tallat metre durin les obres, excepte per als veïns. Afectació servei d’autobús: queda afectat el recorregut dels autobusos 57, 153, 157, 158, N3 i N14 que utilitzaran la ruta del desviament. D’altra banda, es preveu que aquesta actuació no causi cap afectació en el servei de metro fins d’aquí a un any.

S’inicien les obres Les obres de construcció d’aquesta nova estació que s’iniciaran dimarts vinent amb el desviament de serveis. La futura estació disposarà d’accessos des dels dos costats de la carretera de Collblanc amb vestíbuls independents. L’accés principal al vestíbul de la banda de Barcelona estarà ubicat a tocar de la parada del tramvia al camí de la Torre Melina. L’accés consta de dues escales fixes i dues de mecàniques que condueixen a un passadís que connecta amb el vestíbul. Aquest accés es completa amb un ascensor que va del carrer al vestíbul. Pel que fa a la banda de l’Hospitalet de Llobregat, hi ha un accés principal de les mateixes característiques que l’anterior, des del nou carrer que s’ha previst obrir a l’altra banda de la carretera de Collblanc com a continuació del camí de la Torre Melina. Intercanviador amb el tramvia En la zona de la nova estació, hi ha actualment una forta demanda de transport públic de la qual es preveu un augment substancial en els propers anys. Les estacions de Pubilla Cases i Collblanc tenen un volum de passatgers diaris de 10.000 viatgers cadascuna. A més, la distància entre l’una i l’altra és de 1.200 metres, quan habitualment la separació entre estacions de metro és d’uns 800 metres. La nova estació completarà doncs l’oferta de transport públic en aquest punt i potenciarà la mobilitat en actuar com a intercanviador amb la línia del Trambaix ja que es crearà un nou punt d’intercanvi entre la nova estació de metro i la parada del tramvia situada al camí de la Torre Melina. D’altra banda, la creació d’una nova estació també és necessària a causa del planejament urbanístic futur previst en aquesta zona, que comportarà noves edificacions i l’arranjament de zones verdes. Es preveu que aquest desenvolupament urbanístic generi una nova demanda de mobilitat i de transport públic a la zona que la nova estació podrà ajudar a satisfer

1  

Fitxers adjunts

nota de premsa

nota de premsa
PDF | 374