La tramitació
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va aprovar el 2001 el projecte de traçat i l’estudi d’impacte ambiental del perllongament de l’autopista C-32 des de Palafolls a Tordera. Aquest projecte va quedar pendent de la connexió de l’autovia A-2 entre Tordera i Maçanet de la Selva que durà a terme el Ministeri de Foment, ja que el punt d’inici de l’autovia condicionava la solució definitiva a donar al perllongament de la C-32.
Resolta aquesta qüestió amb la recent aprovació de la Declaració d’Impacte Ambiental de l’A-2 per part del Ministeri de Medi Ambient, la Generalitat ha donat avui un nou impuls al perllongament de la C-32 fins a Tordera amb la publicació avui al DOGC de l’anunci d’informació pública dels drets i béns afectats per les obres.
Igualment, Acesa impulsarà l’execució de les obres dins el marc de la concessió de l’autopista C-32 entre Montgat i Tordera.
El projecte
El nou tram de l’autopista C-32 tindrà una longitud de 3,4 quilòmetres i estarà format per dos carrils de 3,5 metres d’amplada per sentit de la circulació. El projecte preveu la remodelació de l’enllaç inicial existent a Palafolls i la formació d’un nou enllaç final sobre la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. Aquest enllaç serà del tipus de rotonda aixecada sobre el tronc de l’autopista.
La principal estructura prevista en el nou tram és un viaducte de 800 metres de longitud per tal de creuar el riu Tordera i passar per la zona de Can Gelpí i sobre de la línia del ferrocarril Blanes - Maçanet. Aquest viaducte, format per dos ponts paral·lels, un per a cada sentit, permet evitar l’impacte que suposaria la construcció d’un terraplè a la zona de Cal Gelpí.
L’actual concessionària de la C-32, ACESA, executarà les obres i tindrà la concessió del nou tram. Es preveu que les obres, amb un pressupost de 23 MEUR, s’iniciïn durant el primer semestre de 2007.