Apartir de demà, 23 de maig, s’inicien les obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda (PMR) de l’estació de Girona de l’L4. Aquestes obres causaran restriccions de trànsit al carrer de Girona que quedarà tallat entre el carrer d’Aragó i el carrer del Consell de Cent per un període amb dues fases: la primera tindrà lloc fins a finals d’aquest any i la segona s’iniciarà el proper mes de gener i s’acabarà el setembre de 2007. Al llarg d’aquests mesos, el servei de metro no quedarà afectat.
Primera fase d’actuació (23 de maig-finals 2006)

Es talla la circulació del carrer de Girona entre el carrer d’Aragó i el del Consell de Cent.

 · Carrer del Consell de Cent al manté els quatre carrils de circulació (tres carrils de circulació de vehicles i el carril bici), però no es podrà girar cap el carrer de Girona.

 · Es permet la circulació des del carrer d’Aragó al de Girona només per als veïns i usuaris del pàrquing.

La segona fase de l’actuació, que s’iniciarà el gener del 2007 i es preveu que s’acabi el setembre, tindrà algunes modificacions quant a aquestes afectacions al trànsit que s’anunciaran oportunament. Instal·lació d’ascensors Les obres consisteixen en la instal·lació de tres ascensors, un per accedir al vestíbul des del carrer i dos que comunicaran les andanes amb el vestíbul. En el vestíbul de l’estació de Girona, que està situat sota la cruïlla dels carrers del Consell de Cent i de Girona, caldrà construir-hi un nou passadís sobre vies que permetrà comunicar, amb un recorregut adaptat a PMR, els dos ascensors que enllaçaran amb cadascuna de les andanes. En concret, a l’andana en direcció Trinitat Nova s’instal·larà un ascensor amb tres parades: andana, passadís i vestíbul. D’altra banda, a l’andana direcció La Pau, l’ascensor accedirà directament al nou passadís.

Una vegada finalitzades les obres, l’ascensor de carrer serà l’únic element visible en superfície. Aquest quedarà instal·lat al xamfrà de Consell de Cent amb Girona costat mar a la banda Besòs. Millora de l’accessibilitat a les estacions Aquesta actuació forma part del pla per a millorar els accessos i eliminar les barreres arquitectòniques a les estacions de Metro que està duent a terme el DPTOP.

Aquesta és una de les prioritats del Govern català, que es plasma amb una forta inversió, que superarà els 100 MEUR

 Balanç del pla

Actualment, de les 128 estacions de la xarxa de Metro, se n’han adaptat 48, 52 estacions estan en obres i de 21 més s’està redactant el projecte per a la seva execució. Les 7 estacions restants són de nova construcció en obres de prolongació. Les estacions que es construeixen noves ja es projecten amb els accessos adaptats a persones amb mobilitat reduïda; és el cas de les estacions de l’L11, l’L2, les ampliacions de l’L3 i la l’L5, i totes les estacions de les futures L9 i L10. Així, recentment, han entrat en servei les adaptacions de l’estació d’Hospital Clínic de l’L5 i les de Via Júlia i Alfons X de l’L4. Pel que fa a les línies de la xarxa d’FGC, de les 72 estacions existents, 50 ja estan adaptades, 15 estan en obres i s’està redactant el projecte de l’adequació de 5 estacions, mentre que les 2 restants corresponen a estacions de nova construcció.

1  

Imatges

Gràfic

Gràfic 31