El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques inicia el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental del desdoblament de la C-66 en el tram comprès entre Corçà i Medinyà (Sant Julià de Ramis). Aquesta actuació resulta cabdal per a la millora dels accessos a la Costa Brava, tant des del punt de vista de la seguretat com de la funcionalitat d’aquesta carretera, que registra un trànsit de més de 14.500 vehicles diaris de mitjana. Les obres de desdoblament abasten un tram de prop de 14 quilòmetres i suposaran una inversió de 96,4 MEUR.

Anella de les Gavarres

La carretera C-66 forma part de l’anella de les Gavarres o anella de la Costa Brava, eix viari que uneix Girona, la Bisbal d’Empordà, Palafrugell, Palamós, Platja d’Aro, Llagostera, Cassà de la Selva i Quart. El Pla d’Infraestructures del Transport preveu la formació d’una autovia tancant tota l’anella de les Gavarres, a diferència de la planificació anterior, que incloïa tan sols alguns trams.

En aquest sentit, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques té actualment en execució les obres de desdoblament del tram de Palamós a Palafrugell (C-31), amb un pressupost de 45,9 MEUR, i estan adjudicades les del tram de Vidreres a Llagostera (C-35), brancal de l’anella de les Gavarres, dins de la concessió de l’autovia Maçanet de la Selva – Platja d’Aro, amb una inversió de 63 MEUR.

També s’emmarquen en l’objectiu de tancar aquesta anella, els projectes de construcció de la variant de la Bisbal d’Empordà (la Bisbal – Corçà) i el desdoblament entre Palafrugell i Forallac, actualment en fase de redacció d’estudi informatiu.

Avui, el DPTOP inicia la informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental del desdoblament de la carretera C-66 en el tram des de Corçà a Flaçà, Bordils i Medinyà. Aquesta actuació és de gran importància per a la millora dels accessos a la Costa Brava perquè permet incrementar la capacitat i nivell de servei de la C-66, que registra un intens flux de vehicles. Les obres suposaran una inversió de 96,4 MEUR.

La nova autovia

La nova autovia tindrà una longitud total, segons l’opció considerada com a més idònia, de 13,8 quilòmetres. La via estarà formada per dos calçades, una per sentit de la marxa, amb dos carrils de 3,5 metres cadascuna. Els vorals exteriors tindran una amplada de 2,5 metres i la mitjana de separació de les calçades tindrà 4 metres i estarà formada per dos vorals d’1,5 metres d’amplada i una barrera de formigó, tipus New Jersey, d’un metre d’amplada.

La C-66 desdoblada passarà pels termes municipals de Corçà, Rupià, la Pera, Flaçà, Sant Joan de Mollet, Sant Martí Vell, Juià, Celrà, Bordils i Sant Julià de Ramis.

Dins de l’estudi es preveuen els enllaços següents:

 · Enllaç de Rupià, amb la carretera GI-642.

 · Enllaç de la Pera, amb la carretera GIV-6425.

 · Enllaç de Sant Joan de Mollet.

· Enllaç de Bordils Est.

· Enllaç de Bordils Oest. · Enllaç de Celrà Est.

 · Enllaç de Medinyà.

El traçat

En el projecte, es poden distingir dos trams:

Tram de Corçà a Flaçà (5,5 quilòmetres): S’aprofita la carretera actual per dur a terme el desdoblament, excepte al seu pas pel terme municipal de la Pera. En aquest tram, de dos quilòmetres, s’estudien dues alternatives i se selecciona com a més òptima l’alternativa que evita l’afectació en una gasolinera.

Tram de Flaçà a Medinyà (8,3 quilòmetres): Els estudis analitzen dues alternatives. Per al tram entre Flaçà i Celrà, proposen el mateix corredor de pas, incloent-hi la formació d’una variant a Bordils.

 A partir de Celrà, les alternatives plantegen dos traçats molt diferenciats:

- Una alternativa considera el corredor de pas de l’actual C-66 per dur a terme el desdoblament, passant pel Congost, que finalitza a Campdorà.

- L’altra opció deixa el corredor de l’actual C-66 i es desplaça cap al nord per creuar el riu Ter a prop de Medinyà i enllaçar amb la futura autovia A-2. Aquesta és l’alternativa considerada com a més òptima suposar un impacte ambiental menor, ja que no afecta l’entorn del riu Ter. Com a estructures, el projecte inclou la construcció d’un pont de 800 metres de longitud sobre la llera del Ter. L’enllaç amb l’A-2 inclou un viaducte, de 185 metres, sobre l’autovia i l’AP-7.

La tramitació

L’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental se sotmeten ara al procés d’informació pública per tal que durant un període d’un mes les persones, entitats i institucions interessades formulin les al·legacions que considerin oportunes. Conclòs aquest període i a partir de l’anàlisi de les al·legacions presentades, el DPTOP iniciarà el tràmit mediambiental, que inclou la Declaració d’Impacte Ambiental per part del Departament de Medi Ambient. Aquest tràmit permetrà, un cop superat, l’aprovació definitiva dels estudis i la programació de les obres.

1  

Imatges

corçà-medinyà

corçà-medinyà 939