Avui s'ha obert al trànsit de forma total el tram de la ronda Nord de Granollers comprès entre l'enllaç de Bellavista i la rotonda de Can Mònic. A conseqüència de les obres de soterrament de la ronda, en aquest tram estava en servei un sol sentit de la circulació, cap a la ronda Sud de Granollers. En paral·lel, s'estan executant els treballs per al soterrament de la ronda al seu pas pel barri de Can Calet, al terme municipal de les Franqueses del Vallès. Un cop completada, aquesta actuació haurà comportat una inversió total de 60 MEUR.

La ronda Nord

La ronda Nord de Granollers té com a objectiu formar juntament amb la ronda Sud una circumval·lació que permetrà comunicar diversos barris de Granollers i reduir el trànsit de vehicles pel centre d’aquest municipi. Aquest projecte també té com a objectiu millorar les connexions de la C-17 amb la C-60 i l’autopista AP-7.

La ronda Nord té dos carrils per sentit de circulació i 4,5 quilòmetres de longitud. El juny de 2005 va entrar en servei un primer tram, entre l’encreuament amb la carretera de Cardedeu - Sant Celoni (C-251) i la rotonda de connexió amb la N-152a (rotonda de Can Mònic), d’uns 2 quilòmetres de longitud.

Aquesta entrada en servei va ser parcial: entre la carretera de Cardedeu i l’enllaç de Bellavista es van obrir tots dos sentits de la circulació i en un tram d’1,2 quilòmetres entre l’enllaç de Bellavista i la rotonda de Can Mònic es va obrir un sol sentit de la circulació, cap a la ronda Sud de Granollers, ateses les afectacions que les obres de soterrament provocaven en aquesta rotonda de can Mònic. Acabades aquestes afectacions, avui s’ha obert al trànsit l’altre sentit de la circulació.

 D’altra banda, cal recordar que el juny passat es va obrir al trànsit un segon tram de la ronda Nord, d’1,5 quilòmetres de longitud, el comprès entre la C-17 i el riu Congost. Aquest tram incloïa una nova rotonda, de grans dimensions, de connexió amb la C-17, al terme de Canovelles, a la zona de la cruïlla amb la C-1415b. D’aquesta manera, ja està en servei més del 80% de la ronda.

Obres de soterrament

Paral·lelament i des de la primavera passada, el DPTOP està duent a terme el soterrament d’un tram de 750 metres de la ronda Nord, per tal de reduir l’impacte d’aquesta via al seu pas pel barri de Can Calet de les Franqueses del Vallès. El tram a soterrar és el situat entre la rotonda de Can Mònic i la rotonda de Francesc Macià.

Un cop es completi aquesta actuació, a finals de 2007, també es posarà en servei el tram entre el riu Congost –inclòs un nou viaducte, ja construït– fins al tram soterrat.

1  

Imatges

ronda Nord

ronda Nord 270