event_note Nota de premsa

MILLORA DE LA XARXA FERROVIÀRIA

"La variant de Figueres i la remodelació de l'estació d'alta velocitat contribuiran a una articulació territorial més eficient i sostenible"

  1. La consellera Sílvia Paneque remarca “l’esforç col·lectiu” que significa el protocol signat avui entre la Generalitat, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible i els Ajuntaments de Figueres i de Vilafant per a la compleció de la variant ferroviària de Figueres


El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, els Ajuntaments de Figueres i Vilafant i l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) han signat avui un protocol de col·laboració per a desenvolupar els projectes i obres necessaris per a completar la variant de la línia ferroviària a Figueres i remodelar l’estació d’alta velocitat de Figueres-Vilafant perquè pugui acollir també serveis ferroviaris de la línia convencional.{"uuid":"56bba63a-b48b-4ecd-a732-30ac3bf74718","name":"IMG_7868.JPG","author":"TER","type":"0","location":"0"}


La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha remarcat avui que “el projecte de la variant ferroviària de Figueres i la remodelació de l’estació d’alta velocitat Figueres-Vilafant contribuirà a una articulació territorial més eficient, ordenada i sostenible per a la ciutat i la comarca”. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, els Ajuntaments de Figueres i Vilafant i l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) han signat avui un protocol de col·laboració per a desenvolupar els projectes i obres necessaris per a completar la variant de la línia ferroviària a Figueres i remodelar l’estació d’alta velocitat de Figueres-Vilafant perquè pugui acollir també serveis ferroviaris de la línia convencional.

L’acord “continua un esforç col·lectiu on hi és present el govern d'Espanya, el govern de Catalunya i les institucions locals com la Diputació, el Consell Comarcal i els ajuntaments”, ha indicat Paneque. Per aquest motiu, “celebrem un objectiu compartit, construït amb convicció i visió de futur. Molts colors polítics democràtics units fan possible avançar el territori i servir el bé comú”.

“Catalunya només pot aspirar a tenir una mobilitat ordenada si disposa d'un sistema de transport públic eficient i sostenible” i, en aquest sentit, “la mobilitat és un dels grans eixos estratègics del Govern”, ha assenyalat la consellera. “I això es fa per mitjà d'invertir, executar obres, tenir el coratge de posar-s'hi i assumir la responsabilitat que reclama l'interès general”, ha posat de manifest.

La consellera Paneque ha posat en valor que “la naturalesa de Catalunya com a país de trobada en tant que porta d'Europa continent endins té una importància a tenir en compte a l'Alt Empordà”. Així, “té importància deconstruir les fronteres i convertir els territoris en espais de connexió intercultural. La potència d'aquest territori com a node logístic i com a espai de pas i trobada és indiscutible”, ha assenyalat.


Protocol de col·laboració

En virtut del protocol signat avui a Figueres, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, per mitjà de l’Adif, redactarà i executarà les obres necessàries corresponents a la segona fase de la variant ferroviària de Figueres i la remodelació de l’estació de Figueres – Vilafant. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica redactarà un pla director urbanístic, en coordinació amb els Ajuntaments de Figueres i Vilafant, que defineixi els paràmetres urbanístics del sòl que es desafectarà del servei ferroviari i les noves necessitats urbanístiques i infraestructures de l’estació ferroviària.

La Generalitat executarà les determinacions urbanístiques d’aquest pla director i, específicament, les obres d’urbanització dels sòls alliberats del servei ferroviari a Figueres i entorn de l’estació de Figueres-Vilafant, que s’han de finançar amb els aprofitaments urbanístics atribuïts als àmbits d’actuació que es defineixin urbanísticament.

Els ajuntaments de Figueres i Vilafant modificaran els planejaments urbanístics d’ambdós municipis, conforme aquest pla director, per al compliment dels objectius del Protocol i per a la integració dels sòls ferroviaris alliberats del servei ferroviari al nucli urbà de Figueres mitjançant l’execució de la variant ferroviària.

Cites

CONSELLERA PANEQUE

"el projecte de la variant ferroviària de Figueres i la remodelació de l'estació d'alta velocitat Figueres-Vilafant contribuirà a una articulació territorial més eficient, ordenada i sostenible per a la ciutat i la comarca"

"celebrem un objectiu compartit, construït amb convicció i visió de futur. Molts colors polítics democràtics units fan possible avançar el territori i servir el bé comú"

"Catalunya només pot aspirar a tenir una mobilitat ordenada si disposa d'un sistema de transport públic eficient i sostenible"