El web de la Generalitat de Catalunya, el nou gencat.cat, ha rebut aquest migdia a Barcelona el premi ComputerWorld 2006 a l’Impacte al Ciutadà de Catalunya, un guardó de prestigi en l’àmbit tecnològic concedit pel setmanari ComputerWolrd que vol reconèixer "l’entitat que més ha apostat pel benestar del ciutadà". Aquest guardó se suma així al reconeixement del propis ciutadans que durant els darrers mesos han incrementat el nombre de visites del portal de la Generalitat de manera espectacular, en un 90%.
El premi destaca especialment "l’esforç realitzat per la Generalitat per millorar substancialment la relació amb els ciutadans per mitjà del desenvolupament de serveis eficaços, flexibles i transparents".
Paral·lelament a aquest guardó, el Gencat participa avui al vespre a Estocolm en el lliurament del guardó internacional sobre Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), l’"Stockholm Challenge 2006", premi pioner que distingeix totes aquelles iniciatives de desenvolupament i serveis TIC’s de qualsevol lloc del món. El Gencat ha estat un dels cinc webs d’administracions públiques seleccionats pel guardó, al costat de projectes com els del Regne Unit, Finlàndia, Suècia i Suïssa. Entre la resta de competidors hi ha també el portal oficial del govern dels Estats Units, l’estratègia digital del govern mexicà, diversos projectes de governs i administracions com ara les d’Australià, Singapur, Hong Kong, Sud-Àfrica o l’Índi. En el cas del Gencat, el jurat ha valorat l’estratègia innovadora que segueix la Generalitat en l’aplicació de la Web 2.0 a l’administració pública. Això es tradueix en un augment de l’oferta de serveis interactius, com ara RSS, wiki, blocs o programes de xarxes socials, entre d’altres.
La directora General d’Atenció Ciutadana, Marta Continente, avui des d’Estocolm, ha destacat que "aquests reconeixements ens encoratgen a seguir treballant per millorar els serveis als ciutadans i que aquest es un projecte col·lectiu en el que han participat tots els Departaments de la Generalitat".
El nombre de visites del Gencat ha crescut un 90%
L’actual model del gencat.cat, que va ser presentat l’octubre de 2005, gairebé ha doblat el nombre de visitants, ja que ha rebut 47.678.000 visites entre febrer de 2005 i febrer de 2006, cosa que representa un increment de més del 90%. A més han estat visitades un total de 583.973.000 planes durant el mateix període. El març passat el gencat.cat va rebre 6.441.805 visites i va comptabilitzar 70.324.098 pàgines vistes, més del doble del que havia registrat en el mateix període de l’any anterior. De fet, la mitjana de visites diàries és de 207.800, una xifra que no para de créixer.
El web ha estat desenvolupat des de la Direcció General d’Atenció Ciutadana amb la col·laboració de tots els departaments i diversos organismes vinculats amb la institució. L’objectiu del web és democratitzar les dades que genera l’administració, i consolidar un nou concepte de relació entre els ciutadans i la Generalitat basat, sobretot, en els serveis que necessiten els usuaris i no tant en l’oferta de l’administració. Per assolir aquests objectius, el web ofereix una ordenació i indexació rigorosa dels continguts, afavoreix la navegabilitat i atorga un gran protagonisme a la presentació de la informació.
11 de maig de 2006
1