.La nova via, d'1,4 quilòmetres, permetrà reduir el pas de vehicles per l'interior del nucli urbà
.Les obres, que començaran l'estiu vinent i tindran una durada de 12 mesos, comportaran una inversió prevista de 4,7 milions d'euros
El Govern ha impulsat la construcció de la variant de la carretera C-243a a Sant Sadurní d’Anoia amb l’aprovació avui de l’ocupació urgent dels béns i drets afectats per les obres, que suposaran una inversió prevista en 4,7 milions d’euros. Es preveu que els treballs, actualment en fase de licitació, s’adjudiquin l’abril vinent i comencin durant l’estiu, amb un termini d’execució de 12 mesos.
Reduir el trànsit al nucli de Sant Sadurní d’Anoia
Actualment, la C-243a, que va de Vilafranca del Penedès a Sant Sadurní d’Anoia, connecta amb la vialitat urbana de Sant Sadurní pel seu costat sud. Els vehicles procedents d’aquesta carretera que es volen dirigir a l’oest de Sant Sadurní d’Anoia (per anar cap a Sant Pere de Riudebitlles, per la BP-2151) o al nord d’aquesta població (cap a Masquefa o Piera per la BV-2241) han de travessar els carrers del nucli urbà de Sant Sadurní d’Anoia.
Per tal de reduir el pas de vehicles pel nucli de Sant Sadurní d’Anoia i millorar, d’aquesta manera, la seguretat i fluïdesa del trànsit en aquesta zona, la Generalitat ha projectat construir una variant de la C-243a. La nova via s’iniciarà al sud-oest del municipi; el seu traçat discorrerà pel costat oest de la població i culminarà al punt on conflueixen les carreteres de Sant Pere de Riudebitlles (BP-2151) i de Masquefa i Piera (BV-2241).
Característiques de la futura variant
La futura variant de Sant Sadurní d’Anoia tindrà una longitud d’1,4 quilòmetres i estarà formada per dos carrils de 3,5 metres cadascun i dos vorals d’1,5 metres. El pendent màxim de la variant serà del 6%.
Per accedir al camí de Can Rossell, es preveu una intersecció en “T”, així com la reposició del camí existent i la formació d’un pas superior de 28 metres de longitud sobre el tronc de la variant. També s’ha previst la construcció d’un calaix per passar sobre el torrent de Casetes d’en Mir i un pont de 54 metres de longitud sobre el torrent dels Solanes.
La variant finalitzarà en una rotonda de nova construcció, on confluiran la BP-2151, la BV-2241 i la BV-2244, coneguda com a carretera de circumval·lació o cinturó de ronda de Sant Sadurní d’Anoia. Aquesta rotonda, de 65 metres de diàmetre exterior, tindrà una anella formada per un voral interior de 0,5 metres, dos carrils de 4 metres i un voral exterior d’1,5 metres. L’últim metre de l’illot interior serà trepitjable.