Amb la publicació de la llei estatal de la Dependència (LAPAD), la llei catalana de Prestacions Econòmiques i el proper desplegament de la nova llei de Serveis Socials de Catalunya, està previst que el departament d’Acció Social i Ciutadania realitzi tot un seguit d’actuacions destinades al seu desplegament al territori català. La voluntat del departament és que aquest desplegament es realitzi amb el màxim suport de les tecnologies de la informació, cosa que obligarà a executar un gran nombre de projectes de tecnologies de Ia informació i les comunicacions en els propers anys.
Aquest fort increment del volum de projectes, i la necessitat de garantir-ne el seu control i qualitat ha dut a plantejar la creació d’una oficina de projectes que ha de donar suport a l’àrea de tecnologies de Ia informació i les comunicacions del departament d’Acció Social i Ciutadania en la planificació, el control i el seguiment, així com el control de qualitat dels projectes de tecnologies de la informació i les comunicacions.
Aquesta oficina de projectes estarà formada per un equip tècnic que, amb dependència directa de l’àrea de tecnologies de la informació i les comunicacions del departament, realitzarà activitats de planificació, control i seguiment de projectes i de gestió de la qualitat dels projectes i serveis de tecnologies de Ia informació i les comunicacions.




