
- La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, visita l’inici de les obres de desdoblament de l’R3 entre Parets del Vallès i la Garriga
- Paneque posa en valor la rellevància de les obres “per duplicar la línia R3, l’única que quedava de la xarxa de Rodalies amb via única i la que presentava més incidències, per aquesta especificitat”
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha manifestat avui que el Pla alternatiu de transport (PAT) engegat avui per les obres de desdoblament de l’R3 i de millora de l’estació de Montcada Bifurcació “està ben dimensionat i planificat, però si en aquests primers dies veiem que hi ha ajustos que cal fer, s’assumiran”. Paneque ha posat de relleu la “inversió per al pla alternatiu de fins a 60 milions d’euros per una obra de 110 milions”. La consellera, juntament amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, han acompanyat el President de la Generalitat, Salvador Illa, en la visita a l’inici dels treballs, a Parets del Vallès.
Paneque ha assenyalat la rellevància de les obres que ara comencen i “que ens han de permetre duplicar la línia R3, que és l’única que quedava a la xarxa de Rodalies amb via únicai era la que presentava més incidències precisament per aquesta especificitat”, ha posat de relleu. “Pensem que el Pla està ben dimensionat i planificat, n'hem parlat amb els alcaldes i alcaldesses, n'hem parlat amb el territori”, ha exposat. La magnitud de les obres comporta una durada de les afectacions de 16 mesos.
Avui, passada l’hora punta del matí, la consellera ha valorat que “el Pla està funcionant bé; no obstant,i d'acord amb els alcaldes i alcaldesses, veurem si cal reforçar algun servei o modificar alguna freqüència”, ha apuntat. “És de justícia que almenys els usuaris tinguin un transport alternatiuque els permeti anar cap al nord o cap a Barcelona tal i com tenien el transport ferroviari abans del tall”, ha afirmat.
La consellera també ha posat de manifest que “caldrà continuar actuant sobre la R3; hi ha Vic-Centelles també i altres trams a Mollet del Vallès que haurem d'anar assumint i anirem marcant al calendari a futur a partir que els projectes constructius es vagin finalitzant”, ha dit.
El secretari Manel Nadal s’ha desplaçat també a l’estació de tren de Centelles per a fer seguiment del Pla alternatiu de transport. Nadal ha celebrat l’inici d’una “obra que fa molt de temps que la ciutadania demana i que la Generalitat i el Ministeri tirem endavant”, alhora que ha lamentat “les afectacions en la forma de vida diària” que comportaran en les persones usuàries durant un termini de 16 mesos.
Pel que fa al Pla alternatiu de transport, Nadal ha posat de relleu que la Generalitat “hi estem a sobre i volem fer un control i adaptar les necessitats a la realitat”. Així mateix, ha assenyalat que “estem treballant decididament perquè les obres funcionin, durin el menys possible i perquè es programi la resta de les obres de desdoblament”.




