L'Institut Català de les Dones, adscrit al Departament d’Acció Social i Ciutadania, manifesta el seu rebuig per l'assassinat d’una dona, presumptament a mans d’un home amb el qual mantenia una relació. Aquest assassinat va tenir lloc a principis de mes a la ciutat de Lleida i, d’acord amb el curs de les investigacions, tot indica que es tracta d’un assassinat per violència masclista.

La presidenta de l’Institut Català de les Dones, Marta Selva, ha expressat “rebuig a qualsevol forma de violència contra les dones, bé sigui en les relacions de parella o en altres àmbits, i a les pràctiques abusives de poder que danyen tantes dones i els neguen els drets fonamentals”.

A més, la presidenta de l’CD ha manifestat que “és necessari que tota la societat actui de forma cotundent en contra d’aquesta violència i no es consenteixi cap manifestació que la justifiqui”.

L'Institut Català de les Dones manifesta el seu ferm compromís en la lluita contra la violència masclista i en l’avenç en les estratègies de prevenció, sensibilització, coordinació i atenció necessàries per a l'eradicació de qualsevol forma de violència que coarti la llibertat de les dones.

Per altra banda, el Govern de la Generalitat es personarà, si s’escau, com a acusació popular en el judici contra els agressors en els casos d’assassinat de les dones.

19 de gener de 2007