Per al conseller, les jornades representen un exemple de la feina de l’Institut: “obrir espais de diàleg perquè diferents sectors socials d’un país puguin avançar en la consolidació de la pau”. Saura ha assegurat que la trobada ha estat una doble oportunitat: “per contribuir a que el procés de pau a Guatemala avanci i per ser una primera experiència de la tasca que haurà d’afrontar el futur Institut”.
Les jornades han reunit una cinquantena d’experts en polítiques de pau i actors del conflicte de Guatemala durant 3 dies a Barcelona per analitzar el resultat dels acords de Pau signats ara fa 10 anys i avançar en la consolidació del procés pacificador. Després dels 3 dies de reunions, els participants s’han mostrat satisfets pel debat iniciat a Barcelona i han mostrat la voluntat de crear un espai de diàleg similar a Guatemala. Entre els assistents, destaca la Secretària per la Pau a Guatemala, Norma Quixtan, que ha assegurat que la trobada de Barcelona és “un moment històric” que “servirà per definir on som, cap a on anem i dissenyar la ruta a seguir”.
Per la seva part, el director de les jornades i professor de Relacions Internacionals, Rafael Grasa, ha explicat que la trobada ha definit un diagnòstic clar : “cal reformular l’Estat a Guatemala, aprofundir en la democràcia, incrementar la defensa dels dret humans i augmentar la participació del món indígena”. Grasa, que ha afegit que “hi ha ganes d’assolir aquests reptes i hi ha capacitat humana per assolir-los”, ha dit que l’objectiu de la trobada era “ser catalitzadors del procés”. Les jornades, convocades pel Programa per a l’Institut per la Pau de la Generalitat, l’Agència Catalana de Cooperació i la UAB, pretenien contribuir a l’enfortiment del procés de pau iniciat ara fa 10 anys, quan govern i guerrilla van signar els acords que posaven fi a 36 anys de guerra. Durant els 3 dies de debats s’han celebrat reunions a porta tancada per trDurant 3 dies, una cinquantena d’experts i actors destacats del conflicte de Guatemala han participat en les jornades “10 anys dels Acords de Pau de Guatemala, 10 anys de processos de pau al món” Saura confia que el nou Parlament aprovarà de forma immediata la creació de l’Institut Català per la Pau Representants del govern; ex-guerrillers; militars; membres de l’Església i associacions d’indígenes reunits a Barcelona es comprometen a continuar el diàleg a Guatemala El conseller de Relacions Institucionals i Participació en funcions, Joan Saura, s’ha mostrat avui confiat que el nou Parlament aprovarà de forma immediata la Llei de creació de l’Institut Català per la Pau, un projecte aprovat pel govern en la passada legislatura. Saura ho ha dit aquest vespre en la cloenda de les jornades “10 anys dels Acords de Pau de Guatemala, 10 anys de processos de pau al món”, organitzades per la Generalitat i la UAB. Per al conseller, les jornades representen un exemple de la feina de l’Institut: “obrir espais de diàleg perquè diferents sectors socials d’un país puguin avançar en la consolidació de la pau”. Saura ha assegurat que la trobada ha estat una doble oportunitat: “per contribuir a que el procés de pau a Guatemala avanci i per ser una primera experiència de la tasca que haurà d’afrontar el futur Institut”. Les jornades han reunit una cinquantena d’experts en polítiques de pau i actors del conflicte de Guatemala durant 3 dies a Barcelona per analitzar el resultat dels acords de Pau signats ara fa 10 anys i avançar en la consolidació del procés pacificador.
Després dels 3 dies de reunions, els participants s’han mostrat satisfets pel debat iniciat a Barcelona i han mostrat la voluntat de crear un espai de diàleg similar a Guatemala. Entre els assistents, destaca la Secretària per la Pau a Guatemala, Norma Quixtan, que ha assegurat que la trobada de Barcelona és “un moment històric” que “servirà per definir on som, cap a on anem i dissenyar la ruta a seguir” Per la seva part, el director de les jornades i professor de Relacions Internacionals, Rafael Grasa, ha explicat que la trobada ha definit un diagnòstic clar : “cal reformular l’Estat a Guatemala, aprofundir en la democràcia, incrementar la defensa dels dret humans i augmentar la participació del món indígena”. Grasa, que ha afegit que “hi ha ganes d’assolir aquests reptes i hi ha capacitat humana per assolir-los”, ha dit que l’objectiu de la trobada era “ser catalitzadors del procés”. Les jornades, convocades pel Programa per a l’Institut per la Pau de la Generalitat, l’Agència Catalana de Cooperació i la UAB, pretenien contribuir a l’enfortiment del procés de pau iniciat ara fa 10 anys, quan govern i guerrilla van signar els acords que posaven fi a 36 anys de guerra.
Durant els 3 dies de debats s’han celebrat reunions a porta tancada per tractar qüestions com ara la posguerra a Guatemala; els efectes dels acords de pau; la lluita contra la impunitat; la construcció de l’Estat de Dret; els drets dels pobles indígenes; els reptes del desenvolupament sostenible; la societat internacional i la construcció de la pau a Guatemala; els reptes pendents..etc.
Per a més informació podeu contactar amb el gabinet de premsa del DREP: 93 402 49 78 actar qüestions com ara la posguerra a Guatemala; els efectes dels acords de pau; la lluita contra la impunitat; la construcció de l’Estat de Dret; els drets dels pobles indígenes; els reptes del desenvolupament sostenible; la societat internacional i la construcció de la pau a Guatemala; els reptes pendents..etc.
Per a més informació podeu contactar amb el gabinet de premsa del DREP: 93 402 49 78