Els Bombers hi treballen hores d’ara amb 4 dotacions. En aquests moments ha arribat una màquina retroexcavadora que traurà a l’exterior tota la brossa resultant de l’incendi. D’aquesta manera, els Bombers la podran remoure amb major facilitat i remullar-la per tal de poder extingir les brases candents, que podrien reproduir flames. També hi ha arribat un camió que anirà carregant tota la brossa degudament inundada i sense punts calents.

El foc ha destruït el magatzem del supermercat ubicat en aquesta zona, a la cruïlla dels carrers Sant Benilde i Amposta. També ha quedat afectada pel foc una petita sala, dins el magatzem, que és on hi ha instal·lat l’equip de l’aire condicionat. Aquesta petita sala estava recoberta amb poliuretà, el qual també ha cremat. Ha estat la ignició d’aquest material de revestiment el que ha provocat la intensa fumera que s’ha produït com a conseqüència de l’incendi.

Els Bombers han revisat tots els pisos que s’havien evacuat; un total de 24. Tots els pisos, a més, estan ja ventilats. No hi ha afectació estructural, per la qual cosa s’ha autoritzat totes les persones de tornar als seus domicilis. Tot i això, s’han detectat esquerdes en envans de 2 pisos; els que es troben immediatament al damunt del magatzem incendiat. No es tracta pas de parets de càrrega, per tant els pisos haurien pogut ser ocupats novament pels seus propietaris, els quals, tot i això, han optat per passar la nit a fora. Una tercera família, d’un pis on no s’hi ha detectat cap esquerda, també ha optat voluntàriament per no retornar a casa seva. L’Ajuntament s’ha fet càrrec d’allotjar les persones d’aquestes 3 famílies.

Cerdanyola del Vallès, 16 de gener de 2007

21.25 hores