Turisme de Catalunya ha fet balanç dels viatges de premsa organitzats en el decurs de l’any 2006. Segons càlculs de Turisme de Catalunya, per cada euro invertit en aquestes accions promocionals, el valor publicitari ha estat 37 vegades superior, mitjançant els articles i programes generats pels mitjans de comunicació participants als press-trips (premsa, ràdio i televisió).
Turisme de Catalunya va atendre l’any passat 225 periodistes de 31 països diferents en viatges de familiarització i de coneixement turístic de Catalunya. La procedència d’aquest mitjans ha estat de mercats emissors tradicionals com ara França, Alemanya i Regne Unit, però també de destinacions més llunyanes com poden ser Mèxic, l’Índia, Austràlia, Japó o Singapur, entre d’altres. L’organització de viatges amb periodistes d’aquests països confirma la voluntat de Turisme de Catalunya d’obrir nous mercats que presenten bones perspectives de desenvolupament de cara el futur.
Turisme de Catalunya acostuma a tematitzar aquests viatges de premsa seguint la seva línia promocional consistent en segmentar l’oferta. El turisme cultural i el gastronòmic han estat dos dels productes que han protagonitzat els treballs periodístics elaborats pels periodistes que han participat en aquests viatges.
Els viatges de familiartizació dels periodistes internacionals a Catalunya han contemplat les 10 marques turístiques i totes elles han rebut grups de premsa internacional durant el 2006.
D’entre els mitjans de comunicació internacionals que han fet ressò de Catalunya, destaquen la revista Mät & Vänner de Suècia, Zoom TV d’Índia, World Traveller de la Xina, Active Magazine del Regne Unit, Tagesspiegel d’Alemanya i TV Nederland del Benelux, entre d’altres.
L’objectiu d’aquestes iniciatives de promoció a nivell de comunicació és potenciar i posicionar la marca Catalunya. Totes aquestes accions han comptat amb la col·laboració dels diferents Centres de Promoció Turística de Turisme de Catalunya a l’estranger (Benelux, Països Nòrdics, França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia, Rússia i la Xina), dels organismes que gestionen les deu marques turístiques catalanes, així com d’algunes oficines espanyoles de Turisme.
PAÍS
GRUPS DE PERIODISTES
Estat espanyol 1
Estats Units 3
Alemanya 9
França 28
Regne Unit 8
Irlanda 8
Benelux 6
Suïssa 1
Països Nòrdics 14
Itàlia 7
Uruguay 1
Finlàndia 2
Mèxic 1
Xina 1
Japó 2
Rússia 9
Índia 2
Singapur 3
Tailàndia 1
Àustria 1
Països de l’Est 9
Austràlia 1
Dinamarca 1
Suècia 5
Noruega 1
Brasil 1
Corea 1
Canadà 1
República Txeca 1
Polònia 1
Ucraïna 1
TOTAL: 31 països TOTAL: 131