ContactaEN
event_note Nota de premsa

Es presenten quatre ofertants al concurs per a la concessió del desdoblament de l'Eix Transversal

Avui s'ha tancat el termini de presentació d'ofertes al concurs per a la concessió del desdoblament de l'Eix Transversal, amb un total de quatre empreses o grups d'empreses ofertants. La concessió inclou la gestió de la infraestructura per un període de 33 anys. El 31 de maig s'obriran les pliques i la concessió s'adjudicarà el mes vinent. Aquesta actuació comportarà una inversió de 865 MEUR.

Les empreses i grups d’empreses que, un cop tancat el termini, s’han presentat al concurs de la concessió de l’Eix Transversal són les següents:

.- ACS, Servicios y Concesiones, SL & Densevolupament de Concessions Catalanes, SL & Autopistas Concesionaria Española, SA

.- Cedinsa Concessionària, SA

.- Ferrovial Agroman & Isolux Corsán Concesiones, SA

.- Obrascón Huarte Lain, SA & Acciona, SA & Acsa, Obras e Infraestructuras, SA & Construcciones Rubau, SA & Vicsan Torredembarra, SA

El 31 de maig s’obriran les pliques i la concessió s’adjudicarà el mes vinent. Es preveu que les obres comencin entre finals d’aquest any i principis de 2008. En la concessió en licitació, l’import d’execució material de les obres és de 797,6 MEUR per als trams a desdoblar i de 5,3 per a l’adaptació dels trams ja desdoblats.

 La gestió de l’obra, la seva direcció, la redacció dels projectes i les expropiacions necessàries signifiquen una inversió complementària de 62 MEUR que, en total, comporten una inversió per la realització de les obres de 865 MEUR.

Concessió d’obra pública

La Generalitat finançarà el desdoblament de l’Eix Transversal mitjançant una concessió d’obra pública, que ara es licita. Aquest sistema introdueix la possibilitat que la iniciativa privada construeixi i gestioni una carretera per un període determinat, i l’Administració es faci càrrec de la corresponent amortització. En aquest cas, la concessió comprèn un període de 33 anys.

A partir del model previst, el concessionari assumirà els costos de la redacció dels projectes constructius necessaris, de l’obtenció dels terrenys, de l’execució de l’obra i de la conservació de l’autovia. Per la seva banda, la Generalitat anirà abonant al concessionari un cànon en funció del nombre de vehicles que utilitzin la infraestructura.

La nova autovia

 L’Eix Transversal té 155 quilòmetres de longitud i actualment discorre entre Cervera i Riudellots de la Selva. En el seu recorregut, tenen característiques d’autovia tres petits trams; el comprès entre Cervera i les Oluges i les circumval·lacions de Manresa i Vic. Les obres consistiran en el desdoblament de l’actual carretera per tal de formar una autovia de dos carrils per a cada sentit de la circulació.

En la major part del traçat, s’ampliarà la carretera existent per un costat o altre per tal de formar els nous carrils i s’aprofitaran els passos superiors per a prolongar-los. Així mateix, es remodelaran els enllaços i, pel que fa als viaductes i túnels, en general es construiran altres de simètrics i en paral·lel als que ja existeixen.

A partir de l’AP-7, l’actual traçat de la C-25 esdevindrà ramal de connexió cap a l’Aeroport de Girona. Des de l’autopista es construirà una nova via desdoblada, de dos quilòmetres de longitud que connectarà amb l’N-II desdoblada, al terme de Caldes de Malavella, tant en direcció Girona com en direcció Mataró.

 La nova autovia estarà formada per dues calçades amb dos carrils de 3,5 metres per sentit, més un carril addicional en els trams on cal construir vies per a l’avançament dels vehicles pesats. Els vorals exteriors tindran 2,5 metres d’amplada i els vorals interiors, 1,5 metres. Una mitjana d’amplada variable entre els 5 i els 8 metres separarà els dos sentits de la circulació. En total, el projecte comportarà el desdoblament de 142,8 quilòmetres de carretera, la construcció de 52 viaductes i 14 túnels, així com l’actuació en 40 enllaços.

Inici de les obres

Les obres de desdoblament començaran el primer trimestre de l’any vinent, tret de l’enllaç de Joncadella, a Manresa, on es podrien iniciar abans, ja a finals d’aquest any, per tal de facilitar la sortida de Manresa a través de la nova avinguda de la Universitat. Es preveu que tot aquest tram quedi desdoblat el segon semestre de 2010. D’altra banda, l’estiu de 2008 començaran les obres a la resta de l’Eix, que quedaria desdoblat durant el segon semestre de 2011.