Restriccions en el passadís de connexió Metro-FGC
Les obres d’ampliació del vestíbul d’FGC al carrer Rosselló fan necessari tallar el passadís de connexió entre Metro i FGC a partir de demà. Aquest tall es mantindrà durant 5 mesos. L’etapa d’obra que ara s’inicia consisteix en la construcció de la part del vestíbul d’FGC ampliat a tocar de la connexió (costat Besos) que fa necessari interrompre el pas per el passadís subterrani que connecta els dos serveis ferroviaris.
La part del nou vestíbul d’FGC a Rosselló del costat Llobregat està finalitzada i és la que donarà el servei. Les obres d’ampliació del vestíbul de Metro de L5 continuaran, així com les de renovació del passadís de connexió tallat, aprofitant el seu tall. El passadís de connexió entre l’L3 i l’L5 continua obert i no està afectat en aquesta fase de l’obra.
Connexió per superfície
Així, a partir de divendres s’habilitaran uns encaminaments per vianants en superfície que estaran senyalitzats per tal de facilitar al màxim l’intercanvi entre les línies de metro i la de ferrocarrils. Aquests encaminaments seran bàsicament dos, un pel carrer Rosselló que actualment ja està tallat al trànsit, entre Rambla Catalunya i Balmes, i l’altre per la Rambla Catalunya i el carrer Provença (veure plànol).
Nous accessos provisionals
Igualment, per tal de facilitar els moviments dels vianants s’obriran provisionalment dues sortides provisionals al carrer Rosselló, entre Rambla Catalunya i Balmes, que podran ser utilitzades tant per accedir a les línies de metro com per a sortir-ne i fer els enllaços corresponents amb la línia d’FGC. L’actual sortida de metro de la L5 a Rambla Catalunya costat muntanya, es mantindrà tancat per necessitats de l’obra i restarà obert, com fins ara, el de costat mar.
Un intercanviador amb 75.000 usuaris diaris
Actualment, la connexió entre les estacions de Diagonal de les línies 3 i 5 de Metro i l’estació de Provença d’FGC registra uns 75.000 viatgers diaris de dilluns a divendres. Davant d’aquest gran volum d’usuaris i de la necessitat d’adaptar i millorar les connexions, el DPTOP ha impulsat l’ampliació del vestíbul de l’estació de Provença, que actualment està en marxa, i les obres d’ampliació del vestíbul de l’L5 i de l’L3, i de millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda (PMR) de les connexions entre línies de metro i d’aquestes amb FGC.
Com a novetat, cal remarcar que, per primera vegada, s’instal·laran tapissos rodants en els passadissos de connexió entre línies per facilitar el desplaçament dels usuaris. Mentre durin les obres, es mantindrà el servei de metro.