El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat les obres de millora de l'itinerari entre Horta de Sant Joan i l'Eix de l'Ebre (C-12) a Xerta per un import de 30,1 MEUR. L'objectiu de les obres consisteix en l'eixamplament de la via i l'eliminació de revolts, que permetrà escurçar en dos quilòmetres l'actual recorregut, de 22,7 quilòmetres. Les obres tindran un termini d'execució de 34 mesos.



Comunicacions a la Terra Alta L’itinerari d’Arnes a Horta de Sant Joan, Prat de Comte i l’Eix de l’Ebre (C-12) està format per diverses carreteres que en conjunt s’assignen a la xarxa comarcal i constitueixen el principal element de connexió viària de la part sud de la Terra Alta amb una carretera de la xarxa bàsica com és la C-12. Amb aquest recorregut, les poblacions del sud de la Terra Alta es comuniquen amb Tortosa, i en general amb el Baix Ebre i el Montsià, així com amb el corredor del Mediterrani que passa per la zona costanera.

Anteriorment, el DPTOP va condicionar el tram inicial d’aquest itinerari, a la T-330, entre el límit amb l’Aragó, a Arnes, i l’encreuament d’Horta de Sant Joan, amb una longitud d’uns 7 quilòmetres. Així, el DPTOP ha iniciat les obres de condicionament de la resta del recorregut fins a l’Eix de l’Ebre, de 22,7 quilòmetres, amb l’objectiu de millorar la fluïdesa i seguretat del trànsit.

Inici de les obres

Els treballs abastaran les carreteres T-330 (entre Horta de Sant Joan i Prat de Comte), T-333 (entre Prat de Comte i la intersecció amb la carretera N-230), i per la N-230 fins a l’encreuament amb l’Eix de l’Ebre, a uns tres quilòmetres del nucli urbà de Xerta. Els treballs corresponents a aquesta actuació s’han iniciat a la T-330 entre Horta de Sant Joan i Prat de Comte, amb tasques d’esbrossades de terreny.

L’actual carretera té una amplada de 6 metres i no disposa de vorals, alhora que el seu traçat té nombrosos revolts. Les obres que ara comencen permetran dotar la via d’una amplada de 8 metres –amb dos carrils de 3,5 m i vorals de 0,5 m– i suprimir o suavitzar els revolts existents. D’aquesta manera, la longitud total del trajecte es podrà reduir en dos quilòmetres, dels 22,7 quilòmetres actuals a 20,6 , alhora que es milloraran les condicions per al trànsit.

Pel que fa a estructures, el projecte inclou la construcció de vuit viaductes –tres a la T-330 i cinc a la N-230– per travessar rieres o barrancs, amb amplades que oscil·len entre els 21 i els 150 metres, i una longitud total de 706 metres. Entre aquests, cal destacar el pont sobre el riu Canaletes, al terme municipal d’Horta de Sant Joan, format per 5 trams de 30 metres cadascun. D’altra banda, es construirà un fals túnel d’uns 107 metres de longitud, al terme d’Horta de Sant Joan, a uns dos quilòmetres de l’encreuament d’accés a aquesta població. Aquesta estructura permetrà eliminar un revolt molt tancat situat actualment en aquest punt.

 Finalment, les obres inclouran la construcció de cinc interseccions, la formació de passos de fauna i la millora del drenatge i senyalització.