Dilluns vinent, 27 d'agost, a les 5 del matí, es restablirà el servei de Metro de l'L4 entre les estacions de Ciutadella / Vila Olímpica i La Pau, interromput des del 26 de juny passat per obres de millora. Els treballs, que finalitzaran en les pròximes setmanes, han consistit en la renovació dels trams de via entre les estacions de Bogatell i Selva de Mar per tal de corregir les vibracions provocades pel pas dels combois i les filtracions d'aigua que s'hi produeixen. L'actuació, amb una inversió de 7,1 MEUR, també inclou el condicionament i la millora de les estacions d'aquest tram.

Els treballs que s’han dut a terme han consistit en la renovació dels trams de via entre les estacions de Bogatell i Selva de Mar per corregir les vibracions provocades pel pas dels combois i les filtracions d’aigua que s’hi produïen.

Per tal de reduir les vibracions, el DPTOP ha optat per una triple solució:

.- Substitució de les travesses per unes altres que compten amb subjeccions elàstiques que absorbeixen millor les vibracions.

.- Reducció de la distància entre travesses, passant de 65 a 50 centímetres.

.- Col·locació de nous carrils més pesants i renovació del balast. A més, s’han substituït els aparells de via situats a les estacions de Bogatell i Selva de Mar per uns de nous antivibratoris.

Pel que fa a les filtracions d’aigua al túnel, s’han segellat i reparat les juntes causants de les filtracions i s’ha col·locat feltre geotextil i tub de recollida i evacuació d’aigües a la base del túnel. Durant les properes setmanes, s’acabaran detalls de l’obra que no afecten el servei de Metro.

Millores entre Bogatell i Selva de Mar

El tram del túnel de l’L4 entre les parades de Bogatell i Selva de Mar, construït a mitjans de la dècada dels 70, va ser projectat molt pròxim a la superfície. Això ha fet que el pas continuat dels combois del Metro provoqués vibracions a la zona, molestes per als veïns i vianants. A més, la composició geològica del terreny facilita la transmissió d’aquests moviments als edificis propers i provoca filtracions d’aigua, tant a les estacions com al túnel del metro.

Per aquest motiu, després d’efectuar diverses proves amb diferents mètodes d’esmorteïment de vibracions, el DPTOP va optar per renovar íntegrament el tram afectat de doble via, de 2,4 quilòmetres, i les 4 estacions entre Bogatell i Selva de Mar de l’L4 del Metro. Aquesta actuació de millora comporta una inversió de 7,1 MEUR.

Durant el primer semestre de l’any ja es van dur a terme els treballs de millora de via en les estacions, en horari nocturn, mentre que durant el juliol i l’agost s’ha treballat dins dels túnels, fet que ha comportat la interrupció de la circulació de trens.

La interrupció del servei s’ha programat coincidint amb els mesos de juliol i agost, en què disminueixen els desplaçaments urbans. Durant aquests dos mesos, ha funcionat un servei especial de bus amb el mateix horari i freqüència del metro, amb parades en totes les estacions del tram en tots dos sentits: Ciutadella / Vila Olímpica, Bogatell, Llacuna, Poblenou, Selva de Mar, El Maresme / Fòrum, Besòs Mar, Besòs i La Pau.