query_builder 23 novembre 2005 19:44
event_note Nota de premsa
La gelea reial es un fluid de consistència cremosa i color blanquinós, d’una composició molt similar a la del pol•len, però amb un 68% més d’aigua. Es presenta en el mercat de forma fresca o liofilitzada.
La normativa comunitària que fixa els límits màxims de residus de medicaments veterinaris en els aliments d’origen animal estableix que el cloramfenicol no ha de ser present a la gelea real.
El mes d’agost d’engany, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària va notificar al Departament de Salut, a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi d’Informació, la presència en el mercat de gelea reial contaminada amb cloramfenicol, en la que hi havia implicades 3 empreses de Catalunya. La denúncia va ser presentada per l’OCU.
Els Serveis Territorials del Departament i l’Agència de Salut Pública de Barcelona van realitzar les oportunes visites d’inspecció per tal de conèixer els possibles productes implicats.
Com a resultat de les visites efectuades, es va concloure que els productes i lots afectats eren els següents::
Gelea reial liofilitzada RECO. Lot 01 comercialitzada per Artesania Agrícola SA
Gelea reial liofilitzada APIREGI. Lots 02 i 03, comercialitzades per ArtesaniaAgrícola SA
Gelea Royal-vit tradicional liofilizada Lots 752815, 752816 i 752817, comercialitzada per Dietisa SL
Revol gelea rieal (vials). Lot U001-OR, comercialitzada per Dietisa SL
Gelea fresca INTEGRALIA. Lot 0107 01/07 en presentacions de 10 g i 20 g, comercialitzada per General Dietetica SL
Les mostres oficials preses pel Departament de Salut van donar positiu a la presència de cloramfenicol. Davant els resultats, es va requerir a les empreses implicades la retirada del mercat dels productes afectats i es va sol•licitar informació sobre la seva distribució.
Un cop verificada la retirada dels productes, es pot concloure que els lots afectats no es troben en el mercat.
Per a més informació us podeu adreçar a Sanitat Respon 902 111 444