Ports de la Generalitat ha adjudicat el projecte constructiu per fer la remodelació de l'extrem del moll de Baix a Mar del port de Vilanova i la Geltrú a l'empresa Sato. Les obres, que s'iniciaran durant el quart trimestre de 2007, es preveuen executar en un termini de 6 mesos i suposaran una inversió pública d'1,2 MEUR. A més, també s'ha adjudicat la millora de la iloluminació de la dàrsena comercial per un import de 100.000 euros. Aquestes dues actuacions permetran millorar, d'una banda, l'accés a la dàrsena comercial dels vaixells mercants i, d'altra, el servei d'iloluminació d'aquest sector.

Descripció de les obres

L’objectiu del projecte de remodelació de l’extrem del moll de Baix a Mar és millorar l’accés dels vaixells mercants a la dàrsena comercial del port i, alhora, perllongar la línia d’atrac, per tal de donar major servei als usuaris del sector comercial.

Les obres de remodelació comprenen l’enderroc de la punta interior del dic de llevant que hi ha a l’entrada de la dàrsena comercial.

Amb l’enderroc d’aquesta punta interior del dic, el moll de Baix a Mar, que actualment té 237 metres lineals, passarà a tenir una longitud de 272 metres. El nou tram de moll permetrà que dos mercants puguin treballar simultàniament en el moll de Baix a Mar.

Millora de la il·luminació al sector comercial

L’Administració catalana també ha adjudicat el projecte d’obres per canviar el servei d’il·luminació de la dàrsena comercial i del varador, a més del servei d’enllumenat públic del dic transversal del port de Vilanova.

L’objectiu d’aquesta actuació és millorar el servei d’il·luminació de la dàrsena comercial en el seu conjunt per facilitar l’operativa als vaixells mercants que treballen al port.

L’adjudicatària d’aquestes obres és l’empresa Bonal i el termini per instal·lar aquests nous equipaments és de 2 mesos i mig.

Situació sector comercial

L’important augment de l’activitat comercial del port de Vilanova va situar-lo al 2006 com a tercer port de Catalunya en moviment de mercaderies. Així, el passat exercici el recinte portuari va assolir un volum de 310.751 tones de mercaderies, amb tràfics com productes siderúrgics, fusta i ciment.

El port de Vilanova compta amb un important potencial per competir en el sector comercial: una situació estratègica, bones comunicacions i unes instal·lacions adequades per als operadors portuaris. Aquestes perspectives, sumades a les millores que Ports de la Generalitat realitzarà en la dàrsena comercial, situaran el port vilanoví com un dels motors econòmics del Garraf i de la seva àrea d’influència.