PTOP treu a informació pública el perllongament de la L2 de metro de Sant Antoni a Fira 2

5noves estacions connectaran les dues Fires, portaran al MNAC i donaran servei a més de 15 milions de passatgers/any

query_builder   10 gener 2005 11:15

event_note Nota de premsa

PTOP treu a informació pública el perllongament de la L2 de metro de Sant Antoni a Fira 2

5noves estacions connectaran les dues Fires, portaran al MNAC i donaran servei a més de 15 milions de passatgers/any

El Govern de la Generalitat ha fet públic, a través del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), l’estudi informatiu del perllongament de la Línia 2 de metro de Sant Antoni a Fira 2. Amb aquesta ampliació es connectaran directament les dues Fires, es donarà servei a les installacions esportives, turístiques i culturals de Montjuïc, i a través de la L9 es possibilitarà l’enllaç amb el centre de la ciutat des de la Zona Franca i l’Aeroport. Aquest perllongament tindrà 5,2 quilòmetres i 5 noves estacions i es preveu que doni servei a més de 15,5 milions de passatgers any, uns 42 mil usuaris cada dia. Es tracta d’un important impuls del transport públic de Barcelona que suposarà una inversió d’uns 414 MEUR.

Amb metro a Fira 2, el MNAC i l’Anella Olímpica

Amb la publicació del present estudi informatiu es dóna un impuls definitiu a un important projecte de millora i ampliació de la xarxa de metro de Barcelona. El document defineix el perllongament de la L2 des de l’actual estació de Sant Antoni fins a l’estació de Fira 2.

Els principals objectius de l’estudi són connectar les dues Fires (Fira 1 a Plaça Espanya i Fira 2 a l’Hospitalet) mitjançant dues estacions, a més de millorar l’accés al recinte firal des de les estacions de Fira 2 (L2/L9) i Amadeu Torner (L9/FGC).  A més, aquest perllongament, travessant la muntanya de Montjuïc, donarà servei a punts de referència de la ciutat tant a nivell turístic, com esportiu, educatiu, lúdic  i cultural. Al seu pas per la muntanya connectarà el metro amb el les fonts de Montjuïc, el MNAC, l’INEFC i l’Estadi Olímpic. 

Així mateix, aquest perllongament possibilitarà l’intercanvi amb els dos ramals sud de la Línia 9 que es convertiran amb el punt d’enllaç del centre de la ciutat  amb l’Aeroport i la Zona Franca.

Per fer possible aquest perllongament, s’ha de deixar fora de servei el tram de la L2 entre Sant Antoni i Paral·lel i traslladar la connexió L2-L3 a l’estació de Poble Sec. El tram de Sant Antoni a Paral·lel funcionarà con apartador per l’estacionament de vehicles.

Està previst que el projecte constructiu comenci el maig de 2005 i les obres el segon semestre de 2006. L’actuació preveu un termini d’execució d’uns 48 mesos.

5 noves estacions

Les estacions projectades són 5 : Poble Sec (L2/L3), Fira 1-MNAC, INEFC, Foc Cisell (L2/L9 ramal Zona Franca) i Fira 2 (L2/L9 ramal Aeroport).

Poble Sec: Serà el nou intercanviador de la L3 i la L2.

Fira 1 MNAC: La nova estació es preveu que estigui ubicada entre els Pavellons de Fira Barcelona i el Museu d’Art de Catalunya, al qual es podrà accedir directament mitjançant ascensors i escales mecàniques. Des d’aquest punt podrà donar servei als usuaris que visitin aquesta zona de la ciutat per motius professionals, culturals o turístics.

INEFC: La següent estació es situarà, enfilant la muntanya, al costat de l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC). Aquesta parada, emplaçada a l’Avinguda de l’Estadi aproparà el metro als que visitin aquest centre, així com a l’Estadi de Montjuïc i als diversos equipaments que es concentren en aquesta zona del parc.

Foc Cisell: Situada al costat del passeig de la Zona Franca, serà el primer intercanviador L2/L9. Des d’aquest punt es podrà enllaçar amb el ramal de la L9 que comunica amb la Zona Franca i esdevindrà així la connexió amb metro entre aquest barri i el centre de la ciutat.

Fira 2 :  Ubicada al recinte de la Fira 2 al Polígon Pedrosa de l’Hospitalet serà un dels extrems de la L2 i completarà així la connexió directa entre les dues Fires. Així mateix, esdevindrà el segon intercanviador amb la L9. En aquest cas, aquest punt connectarà l’aeroport i el centre de la ciutat. 

 

Túnel de connexió directa amb els Pavellons de la Fira 2

 

D’altra banda, properament, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, l’ens Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (IFERCAT) i Fira 2000 signaran un conveni per connectar les futures estacions de la L9 i la L2 entre elles i amb a la Fira Gran Via 2 per tal de garantir una accessibilitat directa al recinte firal des de la xarxa de metro.

El conveni preveu la construcció d’un fals túnel que unirà l’estació Fira, de la futura Línia 9, i l’estació Fira 2, del proper perllongament de la L2, amb el vestíbul del Pavelló 0 del recinte. Així mateix, per sobre d’aquest fals túnel es construirà una galeria de servei. El pressupost d’aquesta obra és de 10,6 MEUR.

PTOP executarà al seu càrrec l’obra civil del fals túnel, que forma part de la infraestructura de la L9, i unirà l’estació Fira 2 de la L2 i la L9 des del vestíbul de l’estació fins la connexió amb el vestíbul del Pavelló 0. Aquesta obra suposa la construcció d’un passadís per sobre del traçat de la L9 d’uns 300-330 metres aproximadament.

Fira 2000, una vegada acabada l’obra civil,  executarà al seu càrrec els acabats i les instal·lacions d’aquest túnel que  inclouen tapissos roulants pels vianants,  escales mecàniques, ascensors per accedir directament a l’edifici  de la Fira i d’altres elements, acabats i instal·lacions.