Des de Sant Feliu de Guíxols surten els autobusos que fan el recorregut fins a Barcelona, Girona i la línia de Platja d’Aro i Palamós. El volum de viatgers suposa un moviment diari de més de 60 autobusos d’entrada o sortida a l’estació, de les dues empreses que tenen serveis regulars, SARFA SL i TEISA. La nova estació d’autobusos està ubicada a la confluència dels carrers Callao i Doctor Rovira, al costat del pavelló que conté la piscina municipal coberta. Està situada a uns 200 metres de l’antiga parada de l’empresa TEISA i a uns 300 de l’antiga estació privada de SARFA. A partir d’ara, les dues empreses utilitzaran conjuntament aquesta única estació. D’aquesta manera, se centralitzen els serveis i es pot donar una millor atenció als usuaris.
L’estació compta amb andanes lineals amb capacitat per acollir un màxim de 8 autobusos. L’espai triat respon a les necessitats de superfície i comunicació necessàries per ubicar-hi tots els serveis que requereix una terminal d’aquest tipus. Així mateix, s’instal·laran diverses parades discrecionals en diversos punts del municipi per facilitar l’ús dels servei d’autobús als ciutadans.
Una terminal integrada amb l’entorn arquitectònic
La terminal d’autobusos s’ha dissenyat tenint en compte la integració amb l’entorn. D’aquesta manera, les dues plantes de l’edifici harmonitzen visualment amb els edificis del voltant i no suposen un impacte negatiu. També s’ha tingut una especial cura amb la disposició de l’arbrat i les zones verdes així com amb l’elecció dels bancs de la zona d’espera fets d’un formigó molt adequat a l’entorn.
L’estació consisteix en un edifici amb dos nivells i dues marquesines exteriors sobre les andanes d’encotxament que limiten un pati arbrat. A l’edifici s’ubiquen, en un primer nivell, el vestíbul de l’estació amb panells electrònics d’informació d’arribades i sortides, els despatxos i taquilles dels diferents operadors i uns lavabos. L’usuari es trobarà especialment còmode en unes instal·lacions àmplies, agradables, amb panells informatius i informació per megafonia així com punts d’informació per internet on podrà consultar gratuïtament el web de mobilitat de la Generalitat on s’hi troba tota la informació dels serveis de transport públic a Catalunya.
A la planta superior, hi ha un espai preparat per a acollir les dependències del bar de l’estació.
Tota la instal·lació està, adaptada completament per a persones amb mobilitat reduïda. L’àmbit de la terminal quedarà definitivament urbanitzat, per una banda, amb l’execució per part de l’Ajuntament d’un edifici d’aparcaments per a vehicles privats i l’arranjament definitiu del carrer Callao, i per altra banda amb l’execució, per part de l’INCASOL, d’una rotonda a la confluència d’aquest carrer i el carrer Doctor Rovira. De forma provisional, els autobusos podran accedir a l’estació per la Ronda Narcís Massanas.
A l’estació, en bici
La nova estació també fa una aposta per la mobilitat sostenible. Així, el pati exterior és una segona zona d’espera on s’hi ha construït un aparcament soterrat per a bicicletes (bicebergs). Aquesta aposta per l’ús de la bicicleta i la intermodalitat es completa amb l’arranjament parcial del carrer Callao, per ubicar-hi un carril bici. En aquesta mateixa zona també hi haurà una parada de taxis.
Pel que fa a les energies renovables, al sostre de l’edifici, s’han col·locat uns panells de captació d’energia solar.
Una extensa xarxa d’estacions d’autobusos
En els darrers 20 anys, la Generalitat ha construït una extensa xarxa d’estacions d’autobusos, amb més de 30 instal·lacions en servei i una inversió total d’uns 30 MEUR. Aquest nivell d’actuació es troba molt proper als objectius plantejats en el Pla d’Estacions d’Autobusos on es preveia, d’una banda, que totes les capitals comarcals disposessin d’un equipament per a l’espera dels viatgers atenent al volum de serveis prestats, i d’altra, que totes les poblacions amb més de 50 serveis diaris tinguessin, així mateix, una estació-parada equipada.